الزام جدید برای باشگاه‌های لیگ برتری؛ اگر VAR می‌خواهید دوربین HD بخرید!

الزام جدید برای باشگاه‌های لیگ برتری؛ اگر VAR می‌خواهید دوربین HD بخرید!

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه‌های لیگ برتری برای برگزاری بازی‌های خود با VAR باید 3 دوربین HD بخرند.

به گزارش فوتبالی، بالاخره پس از کش و قوس های فراوان سیستم کمک داور ویدیویی به ایران رسید تا این فصل شاهد برگزاری بازی‌ها با سیستم VAR باشیم. اما درحالی که به نظر می‌رسید برگزاری بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی باعث کاهش اشتباهات داوری و حواشی شود، اما فعلا اتفاق خاصی رخ نداده و اتفاقا حواشی بیشتر هم شده است.

یکی از موضوعاتی که در تصاویر تلویزیونی مشخص شد این بود که در اتاق VAR همان صحنه آهسته دوربین‌های تلویزیونی بازپخش می‌شود و هیچ دوربین اضافه‌ای ندارند که بخواهند از زاویه‌ای دیگر صحنه را مورد بازبینی قرار بدهند. 

عدم وجود دوربین اضافه و دوربین‌های با کیفیت باعث شد تا صحنه‌هایی که قرار بود در اتاق VAR بازبینی شوند زمان زیادی از بازی را بگیرند و یا داوران به دلیل کیفیت بد تصاویر قادر به تشخیص درست صحنه نباشند.

حالا طبق اعلام دانیال مرادی سرپرست کمیته داوران، در آخرین کارگروه استاندارد سازی ورزشگاه‌ها به باشگاه‌ها ابلاغ شده است تیم‌هایی که می‌خواهند بازی آنها با VAR برگزار شود باید 3 دوربین HD بخرند و به ورزشگاه خود اضافه کنند تا صحنه‌ها با کیفیت بهتر و زاویه‌های بیشتری مورد بازبینی قرار بگیرند.

البته ابلاغیه فدراسیون می‌تواند حواشی را در خصوص VAR بیشتر هم بکند و حتی باعث هرج و مرج شود. سرپرست کمیته داوران اعلام کرد باشگاه‌هایی که می‌خواهند بازی آنها با VAR برگزار شود 3 دوربین HD بخرند، این یعنی الزامی نیست و اگر تیمی دوربین‌ها را به ورزشگاه اضافه نکند بازی‌های آن تیم بدون VAR برگزار می شود. حالا این سوال پیش می‌آید که اگر یک تیم بخواهد بازی با سیستم کمک داور ویدیویی برگزار شود اما تیم میزبان دوربین‌های HD را به ورزشگاه اضافه نکرده باشد، تکلیف چیست؟

البته باید به صورت دقیق ابلاغیه فدراسیون به باشگاه‌ها بررسی و مشخص شود که آیا همه‌ تیم‌ها ملزم به خرید دوربین شده‌اند یا فقط تیم‌هایی که می‌خواهند بازی آنها با VAR برگزار شود. 

2636