بازیکن اسبق پی‌اس‌جی در سن 39 سالگی درگذشت

بازیکن اسبق پی‌اس‌جی در سن 39 سالگی درگذشت

پایگاه خبری فوتبالی - سول بامبا بازیکن سابق لیگ انگلیس و ساحل عاج در سن 39 سالگی درگذشت.

به گزارش فوتبالی، بامبا به عنوان مدیر فنی در باشگاه آدانا اسپور در لیگ دسته دوی فرانسه فعالیت می کرد که پیش از بازی تیمش و مانیسا از حال رفت و در بیمارستان بستری شد. او در بیمارستان دانشگاه مانیسا جلال بایار جان خود را از دست داد.

باشگاه آدانا اسپور در بیانیه ای اعلام کرد:" سلیمان بابمبا، مدیر فنی ما که پیش از بازی مقابل مانیسا در روز گذشته از حال رفته بود، به بیمارستان دانشگاه جلال بایار منتقل شد و متاسفانه در نبرد برای زندگی در آن جا شکست خورد. به خانواده و نزدیکانش تسلیت می گوییم."

بامبا در آکادمی پی اس جی رشد کرد و در سال 2004 اولین بازی خود را برای این تیم انجام داد. وی در سال 2011 به باشگاه لسترسیتی ملحق شد و بعد از ان در تیم هایی نظیر لیدز، کاردیف و میدلزبورو بازی کرد و در سال 2022 ز فوتبال بازنشسته شد. وی در سطح ملی، 46 بازی برای ساحل عاج انجام داد که  یازده گل به ثمر رساند و با این تیم در سال 2012 به نایب قهرمانی جام ملت های آفریقا رسید.

باشگاه های سابق بامبا نظیر کاردیف سیتی و لیدز یونایتد نیز در بیانیه هایی تسلیت گفتند. جف استالینگ مجری سابق شبکه اسکای اسپورت گفت :" این خبر غم بار در مورد سول بامبا را به تازگی دیدم. یکی از خوش برخوردترین انسان هایی است که می شناسم. در زمان سرطان پروستات به شدت حامی من بود و همیشه با لبخند از من استقبال می کرد. "

4125