خط دفاع و خط حمله تیم ملی؛ دو روی یک سکه!

خط دفاع و خط حمله تیم ملی؛ دو روی یک سکه!

پایگاه خبری فوتبالی- بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال، 26 بازیکن برای دیدار با قرقیزستان و امارات به تیم ملی دعوت شدند. 

به گزارش فوتبالی، امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی فوتبالی ایران، نام جدید ترین دعوت شدگان به اردوی تیم ملی را مشخص کرد و بر این اساس، 26 بازیکن ایرانی برای تقابل با قرقیزستان در پازندهم شهریور ماه و امارات در بیستم شهریور ماه، به اردوی تیم ملی دعوت شدند. لیست تیم ملی اما حاوی نکات جالب و عجیبی است. 

از نکات دعوت شدن برخی بازیکنان و دعوت نشدن برخی ستارگان ایرانی و یا دو رگه حال حاضر لیگ های مختلف که بگذریم؛ تفاوت مهم دیگری میان بازیکنان خط دفاعی و خط حمله تیم ملی وجود دارد. تیم ملی در دو مسابقه پیشرو در خط دفاع و دروازه از بازیکنانی دعوت به عمل آورده که همه ی آن ها در لیگ برتر خلیج فارش توپ میزنند و 100 درصد فاز تدافعی تیم ملی در این فیفادی داخلی خواهد بود که 4 بازیکن از سپاهان (امین حزباوی، پیام نیازمند، صالح حردانی و آریا یوسفی)، دو بازیکن از تراکتور (علیرضا بیرانوند و شجاع خلیل زاده)، دو بازیکن از استقلال (سید حسین حسینی و ابوالفضل جلالی)، دو بازیکن از پرسپولیس (محمد حسین کنعانی زادگان و میلاد محمدی)، یک بازیکن از فولاد (علی نعمتی) و یک بازیکن از هوادار (آرشا شکوری) حضور دارند. 

در نقطه مقابل و در عناصر هجومی اما، به جز جواد آقایی‌پور از سپاهان، مابقی بازیکنان همه لژیونر هستند و در لیگ‌های خارجی توپ می‌زنند. مهدی طارمی در اینتر ایتالیا، سردار آزمون در شباب الاهلی امارات، شهریار مغانلو و مهدی قایدی در اتحاد کلبا امارات، اللهیار صیادمنش در وسترلو بلژیک توپ می‌زنند تا خط حمله تیم ملی تقریبا متشکل از ایرانی‌های حاضر در لیگ‌های دیگر باشد. 

تیم ملی حالا و در اولین گام از مسابقات انتخابی جام جهانی 2026، باید به مصاف قرقیزستان برود. دیداری که با توجه به کیفیت تیم حریف، بعید است امیر قلعه نویی وشاگردانش را برای برد به چالش بکشد و تیم ملی ایران به نظر در این بازی، کار راحتی برای کسب سه امتیاز خواهد داشت.

7899