اوضاع پیچیده میزبانی پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا؛ احتمال برگزاری بازی در کشور ثالث!

اوضاع پیچیده میزبانی پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا؛ احتمال برگزاری بازی در کشور ثالث!

پایگاه خبری فوتبالی- ممکن است قرمزهای تهران در قطر از پاختاکور ازبکستان میزبانی کنند.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس و استقلال در لیگ بیست‌وچهارم خانه‌به‌دوش هستند و با گذشت سه هفته از فصل جدید، هنوز سرخابی‌های پایتخت رنگ بازی در تهران را ندیده‌اند. طبق شنیده‌ها ورزشگاه آزادی در تاریخ 4 آبان آماده می‌شود و برای همین حتی احتمال برگزاری دربی در شهری دیگر یا حتی در ورزشگاه شهر قدس وجود دارد. 

پرسپولیس ورزشگاه امام رضا (ع) و شهر قدس را به‌عنوان ورزشگاه دوم خود معرفی کرده است اما باز هم ممکن است امکان بازی در هیچ‌یک از این استادیوم‌ها وجود نداشته باشد.

اولویت مدیران پرسپولیس و استقلال برگزاری بازی در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد است اما طبق شنیده‌ها امکان بازی در این مشهد وجود ندارد و حالا ورزشگاه شهر قدس از شانس بالایی برای میزبانی از سرخابی‌های پایتخت برخوردار است، البته در این بین به‌نظر می‌رسد مجوز ورزشگاه شهر قدس برای بازی‌های آسیایی صادر نخواهد شد چراکه این ورزشگاه تنها 8000 نفر ظرفیت دارد و باتوجه به تعداد پرشمار هواداران استقلال و پرسپولیس، قطعا برگزاری بازی در این ورزشگاه مشکل‌ساز خواهد شد.

روزنامه ایران ورزشی همچنین مدعی شده باتوجه به شرایط فعلی استادیوم‌های ایران، امکان میزبانی پرسپولیس از پاختاکور در کشور ثالث (قطر) وجود دارد، البته حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس در مصاحبه‌ای گفت: "با حضور تماشاگران کار در ورزشگاه شهر قدس سخت می‌شود چون اطراف ورزشگاه شهدای شهر قدس فضای باز وجود دارد و کنترل بسیار سخت است. میزبانی در کشور خارجی فعلا در تفکرات باشگاه نیست. دوست داریم در تهران بازی کنیم و قطعا هم این اتفاق می‌افتد که حداقل در ایران بازی کنیم".

این شرایط برای استقلال هم صدق می‌کند زیرا باتوجه به تاریخ احتمالی تحویل ورزشگاه آزادی (4 آبان)، آبی‌ها باید دو مسابقه خود با تیم‌های الغرافه و النصر را در جایی به جز ورزشگاه آزادی برگزار کنند و ممکن است سرنوشت تیم جواد نکونام به کشور ثالث گره بخورد. باید دید درنهایت بازی‌های ابتدایی استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا به میزبانی کدام ورزشگاه برگزار می‌شود.

5793