جوان‌گرایی به سبک بارسلونا؛ میانگین سنی بارسلونا کاهش یافت

جوان‌گرایی به سبک بارسلونا؛ میانگین سنی بارسلونا کاهش یافت

پایگاه خبری فوتبالی- با پایان یافتن پنجره نقل و انتقالاتی تابستان 2024، اسکواد بارسلونا هم برای فصل جدید نهایی شد و نکته جالب توجه در این خصوص، جوان شدن بارسلونا نسبت به فصل گذشته است.

به گزارش فوتبالی، بارسلونا در چند فصل اخیر به علت محدودیت‌های مالی‌ای که برایش به وجود آمد، مجبور شد تا بار دیگر به محصولات آکادمی لاماسیا اعتماد کند و بازیکنان جوان را وارد تیم خود کند. اما این اتفاق تبدیل به توفیق اجباری برای بارسلونا شد، چرا که ستاره‌‌های پرورش‌یافته در لاماسیا توانستند نقاط ضعف بارسا را پوشش دهند و حالا یک تیم مدعی برای بلوگرانا بسازند.

در فصل جدید، باز هم بارسلونا به سیاست اعتماد به بازیکنان جوان ادامه داد. لامین یامال، هکتور فورت، مارک کاسادو و پائو کوبارسی پس از درخشش در فصل گذشته نامشان در تیم اصلی بارسلونا ثبت شد و این فصل به عنوان بازیکنان تیم اصلی در ترکیب تیمشان حضور پیدا می‌کنند. همچنین مارک برنال هم پدیده این فصل بارسلونا است. البته این بازیکن در آخرین دیدار بارسا با مصدومیت سختی مواجه شد که احتمالا تا مدت طولانی او را از مسابقات دور نگه می‌دارد.

همچنین چند بازیکن باتجربه و مسن همچون ایلکای گوندوغان، مارکوس آلونسو و سرخی روبرتو هم از بارسلونا جدا شدند تا میانگین سنی بارسا کاهش پیدا کند. بارسلونا در این فصل تنها سه بازیکن بالای 30 سال دارد، یعنی مارک آندره ترشتگن، رابرت لواندوفسکی و اینیگو مارتینز. همچنین میانگین سنی بارسا از 24.5 در فصل گذشته به 23.4 کاهش پیدا کرده است. این می‌تواند خبر خوبی برای هواداران بارسا باشد.

1428