موطلایی دوست‌داشتنی یوونتوس 52 ساله شد

موطلایی دوست‌داشتنی یوونتوس 52 ساله شد

پایگاه خبری فوتبالی- پاول ندود، اسطوره اهل جمهوری چک باشگاه یوونتوس 52 ساله شد.

به گزارش فوتبالی، بدون شک پاول ندود یکی از بزرگ‌ترین اسطوره‌های تاریخ باشگاه یوونتوس به حساب می‌آید. او یکی از پنج بازیکنی بود که پس از سقوط یوونتوس به سری بی بعد از ماجراهای مربوط به کالچوپولی، در جمع تورینی‌ها باقی ماند و به این تیم کمک کرد تا دوباره به سری آ بازگردد، به همین دلیل از محبوبیت بالایی نزد هواداران یوونتوس برخوردار است. او در حالی دست به انجام چنین کاری زد که چند سال قبل از آن توپ طلای فوتبال جهان را مال خود کرده بود و می‌توانست در شرایط بحرانی یوونتوس به هر باشگاه بزرگی در فوتبال اروپا بپیوندد.

پسر مو طلایی شهر تورین، پس از درخشش در پیراهن لاتزیو در سال 2001 به یوونتوس پیوست و از همان‌جا قصه اسطوره شدن او آغاز شد. این ستاره اهل جمهوری چک در 327 بازی برای بانوی پیر به میدان رفت که طی آن توانست 65 گل و 59 پاس گل به نام خود ثبت کند. او در سال 2003 توپ طلای فوتبال جهان و همچنین جایزه مرد سال فوتبال ایتالیا را مال خود کرد. ندود در فینالیست شدن یوونتوس در لیگ قهرمانان 2002-2003 نقش تاثیرگذاری ایفا کرد.

او همچنین دو مرتبه فاتح اسکودتو شد. پاول ندود با یوونتوس دو بار قهرمان سوپرکاپ ایتالیا هم شد. این ستاره یک قهرمانی در سری بی هم دارد که عنوان ارزشمندی برای هواداران یوونتوس به حساب می‌آید، چرا که نشان‌دهنده وفاداری ندود به این باشگاه است.

1428