رسمی؛ مهاجم تیم ملی انگلیس به الاهلی عربستان پیوست

رسمی؛ مهاجم تیم ملی انگلیس به الاهلی عربستان پیوست

پایگاه خبری فوتبالی- ایوان تونی، مهاجم تیم ملی انگلیس و سابق باشگاه برنتفورد، با عقد قراردادی 4 ساله به باشگاه الاهلی عربستان پیوست و قرار است در لیگ نخبگان آسیا با دو تیم ایرانی استقلال و پرسپولیس روبه‌رو شود.

به گزارش فوتبالی، ایوان تونی، مهاجم انگلیسی سابق باشگاه برنتفورد، صبح امروز با عقد قراردادی 4 ساله به صورت رسمی به الاهلی عربستان پیوست. بازیکنی که یکی از بهترین مهاجمان لیگ برتر انگلیس به حساب می‌آمد، اما پس از دوره 8 ماهه به علت همکاری با سایت‌های شرط‌بندی، نتوانست درخشش سابق خود را تکرار کند. تونی در یورو 2024 هم برای تیم ملی انگلیس بازی کرد و یک پاس گل مهم و حیاتی هم مقابل سوییس در مرحله یک چهارم نهایی داد، اما در مجموع نتوانست انتظارات را برآورده کند.

تونی تا چند ماه پیش گزینه اصلی چند تیم انگلیسی از جمله آرسنال، چلسی و منچستریونایتد بود، اما افت کیفیت این مهاجم انگلیسی باعث شد تا تیم‌های لیگ برتری از خرید او منصرف شوند. او شب گذشته به عربستان سفر کرد و گفته می‌شد که یک نفر از بین او و ویکتور اوسیمن جذب الاهلی عربستان خواهند شد که در نهایت ایوان تونی راهی لیگ حرفه‌ای عربستان شد.

قرارداد ایوان تونی با الاهلی 4 ساله است و تا تابستان 2028 اعتبار دارد. الاهلی برای خرید تونی مبلغ 40 میلیون یورو به برنتفورد پرداخت کرد. این در حالی است که زنبورها تا فصل گذشته مبلغ 100 میلیون یورو را برای فروش تونی در نظر گرفته بودند. همچنین دستمزد تونی در الاهلی سالانه 18 میلیون یورو خواهد بود.

1428