فنایی: چرا داوران اتاق VAR خواهان اخراج ریگی شدند؟

فنایی: چرا داوران اتاق VAR خواهان اخراج ریگی شدند؟

پایگاه خبری فوتبالی - کارشناس داوری فوتبال ایران از پیاده سازی و اجرایی شدن VAR در لیگ برتر به شکل فعلی انتقاد کرد.

به گزارش فوتبالی، محمد فنایی، کارشناس داوری فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری فوتبالی درباره اتفاقات نیمه اول دیدار پرسپولیس و فولاد و خطای مسعود ریگی گفت: «به نظر من خطای بازیکن پرسپولیس کارت زرد داشت و مستحق کارت قرمز نبود.»

او از نوع عملکرد داوران اتاق VAR انتقاد کرد و گفت: «تصمیم پیام حیدری برای نشان دادن کارت زرد درست بود اما نمی‌دانم چرا داوران اتاق VAR که بین‌المللی هستند و تجربه زیادی دارند، خواستار اخراج بازیکن پرسپولیس شدند. کارت زرد درست بود و مشکلی نداشت.»

فنایی در مورد مشکلات سیستم کمک داور ویدبویی گفت: «VAR این شکلی به درد فوتبال ایران نمی‌خورد و کمکی نخواهد کرد. مشخص نیست کدام تصویر برای داور وسط پخش می‌شود و اصلا صحنه‌ای را می‌بیند یا نه؟ در 3 هفته اول مشکلات زیادی برای پیاده سازی این سیستم وجود داشت و نمی‌شود بازی ها را به این شکل برگزار کرد.»

کارشناس داوری در پایان گفت: «برای هر صحنه 3 تا 4 دقیقه تلف می‌شود، در صورتی که نباید اینچنین باشد. باید داوران اتاق نظرشان را اعلام کنند و داور وسط هم یا تصمیم آنها را عملی کند یا خودش تصویر را ببیند و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود تا بازی اتلاف وقت کمتری داشته شد و از جریان نیفتد.»

استفاده از سیستم VAR باعث ایجاد سوالات زیادی نزد فوتبالدوستان ایرانی شده است.

۸۸۱۳