خرید غیرمنتظره لگانس: مهاجم دورتموند!

خرید غیرمنتظره لگانس: مهاجم دورتموند!

پایگاه خبری فوتبالی - معمولا در آخرین ساعات نقل و انتقالات، اتفاقاتی رخ می دهد که شاید روی کاغذ غیرممکن به نظر برسد اما در نهایت در فعل و انفعالات ناگهانی این اتفاق رخ می دهد.

به گزارش فوتبالی، لگانس و دورتموند روز جمعه برای انتقال قرضی سباستین هالر مهاجم 30 ساله برای یک فصل به توافق رسیدند. این مهاجم فرانسوی - ساحل عاجی که تجربه قابل توجهی در فوتبال اروپا دارد، در بوتارکه اولین تجربه لالیگایی خود را خواهد داشت.

هالر در آکادمی اوسر رشد کرد و در فصل 13-2012 برای اولین بار در تیم بزرگسالان برای انها بازی کرد. او در زمستان 2015 قرضی به اوترخت هلند ملحق شد و در این تیم خوش درخشید و قراردادش تمدید شد. وی در سال 2017 راهی آینتراخت فرانکفورت در آلمان شد و در اولین فصلش فاتح جام حذفی شد.  سال بعدش او اولین بازی را در لیگ اروپا با آینتراخت داشت و تا نیمه نهایی پیش رفت و توانست 20 گل در بوندسلیگا و تورنمنت های اروپایی ثبت کند. درخشش هالر باعث شد تا راهی وستهام شود.  وی یک فصل و نیم در تیم انگلیسی حضور داشت و در ژانویه 2021 به آژاکس ملحق شد و در فصل 22-2021 با 34 گل در 42 بازی در آژاکس خوش درخشید که یازده تا از گلهایش در لیگ قهرمانان اروپا بود و آقای گل لیگ هلند شد. وی در سال 2022 راهی  دورتموند شد و بعد از آن به سرطان مبتلا شد اما توانست این مشکل را به خوبی پشت سر بگذارد و از ژآنویه 2023 به فوتبال برگشت و نامزد جایزه لوریوس برای "بازگشت سال" شد.  وی فصل گذشته در 19 بازی در دورتموند حضور داشت و سه گل به ثمر رساند. هالر در رده های پایه برای فرانسه بازی کرد اما در تیم بزرگسالان برای ساحل عاج به میدان رفت.

4125