10 صحنه تاریخی پرسپولیس و فولاد در لیگ برتر؛ شهر فرنگ (ویدیو)

10 صحنه تاریخی پرسپولیس و فولاد در لیگ برتر؛ شهر فرنگ (ویدیو)

پایگاه خبری فوتبالی -  پرسپولیس و فولاد این هفته، برای چهل و پنجمین بار در لیگ برتر برابر هم قرار می‌گیرند. 

به گزارش فوتبالی، در رویارویی‌های قبلی دو تیم، اتفاق ویژه و کلیدی و صحنه‌های جذاب و دیدنی کم نبوده است. «فوتبالی» این فهرست 10 تایی را به عنوان کلکسیونی از لحظات ویژه مصاف‌های لیگ برتری دو تیم انتخاب کرده است.

* تغییر قهرمان

  این اشتباه مرگبار داوری، قهرمان لیگ سیزدهم را تغییر داد و جام را از پرسپولیسِ دایی گرفت و به فولادِ فرکی داد. بازی، مساوی بود که آرش افشین توپ را با دست کنترل کرد، جلو رفت و گل دوم و برتری میزبان را زد. 

* بنگر، سوشا، 30 ثانیه

  پاس به عقب بنگر، ژست عجیب و غریب و عقربی سوشا مکانی برای زدن توپ و لرزیدن تور دروازه پرسپولیس درحالیکه بازی تازه وارد سی‌امین ثانیه شده بود. آخرین برد فولاد برابر پرسپولیس با چنین گلی رقم خورد.

* 2 گل به خودی

  فولاد در همان نیمه اول، 2 بار دروازه پرسپولیس را در آزادی باز کرد. دو گلی که با ضربات بازیکنان خودی رقم خورد.

 گل اول روی واکنش عجیب بیرانوند و گل دوم با ضربه سر عبدالکریم حسن که 180 درجه باید تغییر زاویه می‌داشت ولی نداشت.

* دی کارمو؟ واقعا؟

  پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر، کلکسیونی از مهاجمان خارجی عتیقه! را در ترکیب داشته است. یکی از برجسته‌ترین‌های این مجموعه، پائولو دی‌کارمویِ پرنده‌فروش بود که تنها گلش با پیراهن قرمزها در تهران وارد دروازه فولاد شد.

* هلِ صادقیان

  برابر فولاد بود که استعداد پیام صادقیان سوخت و از بین رفت. صادقیان در این بازی به دلیل قضاوت پر فراز و نشیب محمدرضا اکبریان، درنهایت با او درگیر شد و هلش داد.

 همین هل با یک محرومیت 6 ماهه جریمه شد و صادقیان را به گوشه رینگ برد.

* تغییر برنده در 8 ثانیه

  اشکان خورشیدی، خطای پنالتی روی بازیکن فولاد را سوت نزد و توپ در ادامه همین صحنه و پس از گذشت 8 ثانیه با اشتباه سیف‌اللهی، پنالتی و گل 3 امتیازی مهدی ترابی را به پرسپولیس هدیه کرد.

10 صحنه تاریخی بازیهای پرسپولیس و فولاد

* از پرسپولیس تا پرسپولیس

  فولاد در یک بازه زمانی ویژه به هیچ تیمی در خانه‌اش نباخت. این رکورد درخشان از شکست برابر پرسپولیس استارت خورد و با شکست برابر پرسپولیس در افتتاحیه لیگ بیستم از بین رفت و روی عدد 25 متوقف ماند.

* اولین بازی

  پرسپولیس و فولاد، تاریخ لیگ برتر را برابر هم استارت زدند. 13 آبان 1380 بود که دو تیم در ورزشگاه آزادی به دیدار هم رفتند تا اولین بازی‌شان در لیگ برتر را انجام دهند. دیداری که با گلهای سراج و جباری و بدون برنده تمام شد.

* آغاز دوران باشکوه برانکو

  فولاد، آغاز مسیری بود که پرسپولیس و برانکو را تبدیل به قهرمان همیشگی لیگ برتر کرد. در هفته پنجم لیگ پانزدهم، قصه پرسپولیسِ رنجور فصول قبلی که به عنوان قعرنشین وارد زمین بازی شد، تغییر کرد؛ وقتی در اهواز، برنده شد و پوست انداخت. 

* چه گلی نشد

  مهدی طارمی، گلهای زیادی برای پرسپولیس زد و یکی از ماشین‌های گلزنی قرمز بود. او برابر فولاد در اهواز اما تا یک قدمی زدن گلی پیش رفت که می‌شد آن را به صدر این فهرست الصاق کرد. ارسال از راست و ضربه قیچی برگردان استثنایی او فقط برابر تیر افقی دروازه کم آورد.

5390