حاج اسبویی: از درخشش شاگردان خوشحال می‌شوم/باشگاه‌ها همکاری کنند

حاج اسبویی: از درخشش شاگردان خوشحال می‌شوم/باشگاه‌ها همکاری کنند

پایگاه خبری فوتبالی- مربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران گفت: از اینکه بازیکنان رده پایه به تیم های بزرگسالان می روند و بازی می کنند واقعا خوشحالیم اما نیاز به همکاری است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رضا حاج اسبویی مربی دروازه بان های تیم ملی جوانان ایران که سابقه حضور مستمر در عرصه مربیگری تیم های پایه را دارد درباره وضعیت تیم جوانان گفت: از زمان شروع همکاری با آقای عبدی در دوره جدید حضورم در رده های پایه تیم ملی کشورمان تلاش زیادی صورت گرفت تا نخبگان فوتبال را در اختیار داشته باشیم. تلاشی که با برگزاری بازی‌های دوستانه مختلف همراه شد. در نوجوانان توانستیم قهرمان کافا شویم. سپس در تورنمنت های مختلف ازبکستان و ژاپن بازی داشتیم که به کسب تجربه کمک کرد. خوشبختانه در جام ملت های آسیا عملکرد خوبی داشتیم و در جمع چهار تیم برتر حاضر شدیم و به جام جهانی رفتیم.

مربی تیم ملی جوانان ایران که حسین عبدی را در رده نوجوانان نیز همراهی می کرد در خصوص جام جهانی پیشین این رده تاکید کرد: در جام جهانی در گروهی که با حضور برزیل، انگلیس و نیو کالدونیا گروه مرگ خوانده شد توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم و لبخند را بر لبان مردم بیاوریم.

او افزود: نتایجی که تلاش زیادی به همراه داشت و امیدوار هستیم حالا با تلفیقی از همان بازیکنان و حضور بازیکنان جدید در تیم جوانان ادامه دهیم.

حاج اسیویی درباره درخشش آرشا شکوری در رده های پایه و حضورش در تیم ملی بزرگسالان تاکید کرد: جام جهانی جایی است که بالاترین سطح رقابت در دنیا اتفاق می افتد. همه کشورهای حاضر در آنجا دیده می‌شوند. او خیلی خوب کار کرد. با اینکه اولین تجربه حضورش در جام جهانی بود باید نمره قبولی به او داد. خیلی خوب دیده شد و آقای قلعه نویی هم لطف کرد و او را به اردوی تیم‌ملی بزرگسالان دعوت کرد.

مربی دروازه بان های تیم ملی جوانان افزود: او دو سال با من کار کرد. مربیان دیگری هم زحمت کشیدند. برای هر مربی افتخاری است که شاگردش موفق شود. خوشبختانه از تیم نوجوانان که به جام جهانی رفت تمام بازیکنان در لیگ برتر حضور دارند چز یکی دو نفر که آنها هم در حال انتقال هستند. ششمین دوره حضورم در تیم های ملی پایه نوجوانان و جوانان را تجربه می کنم. شناختی که از نسل ها دارم باید بگویم این دوره تمام آنها به باشگاه های لیگ برتری رفتند یا ترانسفر شدند که اتفاق خیلی خوبی برای فوتبال کشور است.

حاج اسوبیی در خصوص همکاری باشگاه ها با تیم جوانان یادآور شد: من فقط از تیم ها گلایه دارم. ما اکنون بازیکن را در تیم ملی می سازیم و رشد می دهیم و سپس به باشگاه ها می روند. برعکس شده است چون قبلا از باشگاه ها بازیکنان شاخص را می گرفتیم اما الان ما بازیکن می سازیم و تحویل می دهیم اما تیم ها کم لطفی می کنند و بازیکن به ما نمی دهند.

او خاطرنشان کرد: در سفر به چین، ۱۵ بازیکن اصلی همراه ما نبودند. من از باشگاه ها خواهش دارم بدانند اینجا تیم ملی جوانان است.  آبروی یک کشور در آسیا و جهان هستین. باید کمک کنیم انشالله این تیم به جام جهانی برود. فدراسیون هم حتما با گفتگو با مدیران و مربیان باشگاه ها کمک می کند تا با این گفتمان بتوانیم بازیکن های خودمان را در اردوها داشته باشیم و ما هم بتوانیم در آسیا د رجهان آبروداری کنیم.

وی در خصوص مقدماتی جام ملت‌های های آسیا و همراهی جوانان ایران با لائوس، هندوستان و مغولستان یادآور شد: تفاوت فنی تیم‌ها در آسیا دیگر مثل ۱۵ سال قبل نیست و کم شده است. 

حاج اسبویی ادامه داد: آنها سرمایه گذاری زیادی با حذب مربیان خارجی کرده‌اند. آنها تا دندان مسلح به رقابت ها می آیند و دیگر تیم ضعیف و قوی نداریم. هیج حریفی را دست‌کم نمی گیریم و با تمام قدرت می رویم تا به مرحله بعدی صعود کنیم.

1999