موضع متفاوت باشگاه پرسپولیس درباره افزایش سقف بودجه؛ موافق یا مخالف؟!

موضع متفاوت باشگاه پرسپولیس درباره افزایش سقف بودجه؛ موافق یا مخالف؟!

پایگاه خبری فوتبالی- به نظر می‌رسد موضع باشگاه پرسپولیس نسبت به افزایش سقف بودجه باشگاه‌ها تغییر پیدا کرده است.

به گزارش فوتبالی، این روزها بحث افزایش سقف بودجه حسابی خبرساز شده است. عده‌ای از اهالی فوتبال موافق سقف بودجه هستند و دلیل‌شان هم جلوگیری از دلالی و البته جلوگیری از افزایش مبلغ قرارداد بازیکنان بدون توجه به کیفیت آنها است. اما عده‌ای دیگر با قانون سقف بودجه مخالف هستند و این قانون را باعث عدم پیشرفت فوتبال ایران و عقب ماندن از رقبا می‌دانند.

این روزها دو باشگاه سپاهان و استقلال که با مشکل ثبت قرارداد بازیکنان‌شان روبرو هستند، با توجه به حضور در لیگ‌های قهرمانان و نخبگان آسیا، موافق افزایش بودجه هستند‌. باشگاه اصفهانی هنوز موفق به ثبت قرارداد بازیکنانی چون هادی محمدی، مهدی لیموچی، استیفن انزونزی و ابوبکر کامارا نشده و استقلال هم برای ثبت قرارداد مهرداد محمدی به مشکل خورده است. 

در این میان باشگاه پرسپولیس مخالف افزایش سقف بودجه بود. رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در گفت‌و‌گویی اعلام کرده بود "ما با این مدل افزایش بودجه که بعد از دو هفته از شروع لیگ بگویند موافق هستی بودجه‌ات اضافه شود، مخالف هستیم. اگر به ما می‌گفتند که سقف بودجه ۵۰ یا ۶۰ میلیارد بیشتر است هیچ کدام از بازیکنان‌مان را از دست نمی‌دادیم زیرا ما می‌خواستیم به قانون احترام بگذاریم".

البته به نظر می‌رسد حرف‌های درویش چندان هم بیراه نبوده است چرا که پرسپولیس در مقایسه با رقبایش یعنی استقلال، سپاهان و تراکتور نقل‌و‌انتقالات ضعیف‌تری داشته و به گفته این باشگاه دلیلش رعایت قانون سقف بودجه بوده است.

اما نکته مهم اینجاست. اینطور که مشخص است پرسپولیس به تازگی موضع متفاوتی را در مورد سقف بودجه در پیش گرفته است. امروز در پس از پایان برگزاری مجمع این باشگاه حسین شهریاری رییس هیات مدیره پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد افزایش سقف بودجه گفت: «قرار است برای تقویت تیم از افزایش سقف بودجه استفاده کنیم. مشکلی با افزایش سقف بودجه به دلیل حضور در لیگ نخبگان آسیا نداریم.»

با صحبت‌‌های امروز شهریاری مشخص می‌شود قرمزها هم مانند سپاهان و استقلال با افزایش سقف بودجه باشگاه‌های آسیایی موافق هستند و باید دید در روزهای آینده چه تصمیمی در انتظار این قانون است‌.

6768