آذربایجانی: حرفه‌ای نیست وقتی نمی توانیم مسائل خود را حل کنیم سراغ دیگران برویم

آذربایجانی: حرفه‌ای نیست وقتی نمی توانیم مسائل خود را حل کنیم سراغ دیگران برویم

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: هر تیمی خودش باید تلاش کرده و مسائل خودش را حل کند. حرفه‌ای نیست وقتی نمی توانیم مسائل خود را حل کنیم، سراغ دیگران برویم.

به گزارش فوتبالی، مهدی آذربایجانی درمورد دلیل حضورش در فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: تعاملات ما با فدراسیون فوتبال بسیار خوب است‌ و برای پیگیری مسائل و حضور در جلسات مختلف به فدراسیون می‌آییم. الان هم که اصفهان برای مقدماتی جام جهانی میزبان تیم ملی است و ما هم به عنوان بخشی از جریان، به برگزاری هرچه بهتر این مسابقات کمک می‌کنیم‌.

وی درمورد درخواست باشگاه سپاهان برای افزایش سقف بودجه و اضافه شدن مبلغی به سقف بودجه نمایندگان آسیایی ایران به دلیل حضور در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان که با مخالفت باشگاه پرسپولیس همراه شده است، توضیح داد: اطلاع دقیقی از مخالفت پرسپولیس ندارم اما مدتی قبل با حضور مدیران ۴ باشگاه آسیایی جلسه‌ای برگزار شد. درخواست ما افزایش سقف نبود بلکه درخواست کردیم قابلیتی که در دستورالعمل سقف بودجه برای اضافه شدن پاداش آسیایی است، فعال شود. درخواست ما این نیست که کسی بخواهد قانون را تغییر بدهد بلکه می‌خواهیم قانون رعایت شود.

مدیرعامل سپاهان درمورد جذب ۲ بازیکن باکیفیت خارجی و ترانسفر ۲ بازیکن به روسیه که منجر به درآمدزایی باشگاه شد، گفت: قرار است جلسه‌ای داشته باشم و عددها را بررسی کنیم. خود من سابقه مالی و اقتصادی دارم‌. حسابرسی تشکیلات قوی نیاز دارد. در اروپا هم برای بحث بازی جوانمردانه مالی سازمانی هست که اسناد و مدارک را بررسی می‌کند. درخواست داریم به بحث حسابرسی، عدد و رقم هم به عنوان یک ماده تخصصی نگاه شود تا هم قانون رعایت شود و هم حق قانونی تیم‌هت پایمال نشود.

آذربایجانی درخصوص اینکه چرا سپاهان برخلاف باشگاهی مثل پرسپولیس به راحتی بازیکن باکیفیت جذب می‌کند، گفت: به راحتی هم نیست. مذاکرات زیادی با استیون انزونزی انجام دادیم‌. یک نفر را به شهر مارسی فرستادم. کاری به بحث مدیران برنامه قانونی و افرادی که درست کارگزاری می‌کنند ندارم اما بازیکنی مثل او رفتار حرفه‌ای را می‌پسندد . اینگونه بازیکنان از ما رفتار حرفه‌ای دیدند و تصور می‌کنند سپاهان یک باشگاه حرفه‌ای است. به هرحال این مسائل برای آنها مهم هست که در رزومه‌شان چه اسمی درج می‌شود. خودمان هم تلاش می‌کنیم بازیکنان خوبی داشته باشیم.

وی درمورد سقف بودجه مدنظر سپاهان و اینکه آیا این باشگاه قائل به سقف هست یا اعتقاد دارد هرکس براساس بودجه و قدرت خود باید هزینه کند، گفت: ۲ بحث حضور در لیگ برتر و مسابقات بین‌المللی را داریم. در بحث داخلی خود دوستان هم گفتند می‌خواهند ناترازی را برطرف کنند تا تیم‌ها در لیگ رقابت متعادلی داشته باشند. ۲ روش برای ایجاد تراز داریم. یک روش ضعیف کردن تیم‌های قوی است که آثار خودش را در مسابقات بین‌المللی نشان می‌دهد. دیدید بازیکن آکادمی خودمان با رقمی حدود معادل نصف بودجه سپاهان وارد شباب الاهلی امارات شد و کمتر از ۸۷ ثانیه بعد گل زد

مدیرعامل سپاهان تصریح کرد: این‌ها نشانه است که خیلی نمی‌خواهم وارد فضای رسانه‌ای شوم. باید همه الزامات را درنظر گرفته و به قانون پایبند باشیم. حضور ما در مسابقات بین‌المللی از لحاظ اجتماعی و حساسیت و تعصب هواداران هم مهم است‌. شادی و نشاط اجتماعی اهمیت دارد‌. ببینید چه مبلغی از بودجه کشور در این عرصه هزینه می‌شود. ارزش اجتماعی فوتبال امروز در دنیا خیلی اهمیت دارد. فوتبال می‌تواند همبستگی ملی و شادی اجتماعی ایجاد کند. به همین دلیل نیاز به مبلغ معقولی هزینه دارد. این عدد هم در دنیا مشخص است. برای همه تیم‌ها یک ارزشگذاری انجام می‌شود.

آذربایجانی درخصوص اینکه در جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها امیرحسین روشنک اعلام کرد مرمت ورزشگاه نقش جهان ۳_۲ ماه دیگر زمان می‌برد و آیا سپاهان هم قرار است خانه به دوش شود، گفت: دیدید در بازی با شباب‌الاهلی چه قدر ضربه خوردیم. کیفیت بد زمین ۲ دلیل دارد. دلیل اولش تراکم مسابقات است‌. جام حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان را داشتیم و در مقطعی نیز تیم سپاهان نوین از آن استفاده کرد. چمن همیشه مسکن‌وار درمان می‌شد‌. این بار شرایط به جایی رسید که حتی مسکن هم جواب ندارد‌. مجبور شدیم اول چمن را جمع کنیم. خدا را شکر سیستم زهکشی زمین سالم است. از این لحاظ و هیتینگ دچار مشکل نشدیم

وی اضافه کرد: در غیر این صورت شاید مدت زمان خیلی بیشتری باید زمان می‌گذاشتیم مانند ورزشگاه آزادی اما اکنون شرایط بررسی شده و سعی داریم در کمترین زمان ممکن، ورزشگاه نقش جهان را به سرویس بازگردانیم. خود استادیوم نیز در کسب نتایج ما موثر است.

مدیرعامل سپاهان درمورد اینکه آیا امکان دارد با درخواست سپاهان درمورد سقف بودجه موافقت شود، گفت: امروز قرار است جلسه‌ای با سازمان لیگ داشته باشم. برخی مواقع القائاتی در فضای مجازی می‌شود اما به این قائل هستیم وقتی می‌توان روی کاغذ موارد را بررسی کرد، نیازی نیست وارد چنین فضایی شویم.

آذربایجانی درواکنش به اظهارنظر رضا درویش مبنی براینکه اگر قرار بود سقف بودجه افزایش پیدا کند باید همان ۲ماه قبل و در زمان صدور دستورالعمل نقل و انتقالات اعلام می‌کردند تا بازیکنان پرسپولیس جدا نشوند، گفت: بیشترین بازیکنان از کدام باشگاه رفتند؟ بهترین بازیکن لیگ که سال گذشته در سپاهان حضور داشت، الان کجا است؟ 

وی در واکنش به اینکه آیا رضاییان به خاطر سقف بودجه از سپاهان جدا شد، عنوان کرد: ارتباط دادن خیلی مسائل به موارد دیگر خیلی درست نیست. حرفه‌ای هم نیست من سراغ تیم‌های دیگر بروم. هر تیمی خودش باید تلاش کرده و مسائل خودش را حل کند. حرفه‌ای نیست وقتی نمی توانیم مسائل خود را حل کنیم، سراغ دیگران برویم.

1999