پیش به سوی جام بیست و سوم با یک مربی بومی!

پیش به سوی جام بیست و سوم با یک مربی بومی!

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی ایران پس از 14 سال با یک مربی داخلی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی شرکت خواهد کرد. 

به گزارش فوتبالی، رقابت‌‌های مرحله سوم انتخابی قاره آسیا برای جام جهانی 2026 که مشترکا در آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد کمتر از 10 روز دیگر به صورت رسمی آغاز می‌شود و ایران در اولین هفته این بازی‌ها باید میزبان قرقیزستان باشد. دیداری که در ورزشگاه فولادشهر برگزار خواهد شد و بعید است با توجه به وضعیت فنی حریف، ملی‌پوشان ایرانی کار سختی برای محکم برداشتن گام اول در این رقابت‌ها داشته باشند.  

از نکات عجیب میزبانی در ورزشگاهی غیر از آزادی که بگذریم، سکان هدایت تیم ملی در این دوره به امیر قلعه‌نویی سپرده شده است تا پس از 14 سال، دوباره با یک مربی بومی و داخلی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی شرکت کنیم. آخرین بار که یک ایرانی بر روی نیمکت تیم ملی در این رقابت‌ها نشست به انتخابی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی باز می‌گردد. 

رقابت‌هایی که نتایج آن دست‌پخت مشترک علی دایی و افشین قطبی بود اما تیم ملی را با کمال تاسف به جام جهانی نرساند. ما در آن دوره در گروه دوم با کره شمالی، کره جنوبی، عربستان و امارات هم گروه بودیم که با کسب 11 امتیاز در گروه‌مان سوم شدیم و به خاطر یک امتیاز کمتر نسبت به تیم دوم یعنی کره شمالی و تیم سوم یعنی عربستان، دست‌مان از رسیدن به مرحله پلی‌آف نیز کوتاه ماند.  

پس از انتخابی جام جهانی 2010 در انتخابی جام جهانی 2014 برزیل، با کارلوس کی‌روش در گروه دوم، 16 امتیاز کسب کردیم و در حضور کره جنوبی، ازبکستان، قطر و لبنان در گروه‌مان اول شدیم و به برزیل رفتیم. 

در انتخابی جام جهانی 2018 نیز باز هم با کی‌روش در گروه اول با کره جنوبی، سوریه، ازبکستان، چین و قطر هم گروه بودیم که با کسب 22 امتیاز و تنها 2 گل خورده، مقتدرانه به جام جهانی روسیه صعود کردیم. 

در جام جهانی گذشته اما هدایت تیم ملی در این مرحله از رقابت‌ها به دراگان اسکوچیچ سپرده شد که در گروه اول با کره جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان به رقابت پرداختیم و با کسب 25 امتیاز به جام جهانی 2022 قطر رسیدیم. 

حالا در ایستگاه انتخابی جام جهانی بیست و سوم، در گروه اول با قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان و کره شمالی همگروه هستیم و باید دید امیر قلعه نویی در نهایت به عنوان پنجاه و دومین سرمربی تاریخ تیم ملی ایران، چه نتایجی را در این دوره از رقابت‌های انتخابی کسب خواهد کرد.

7899