تقابل شماره 15 یحیی با پرسپولیس؛ به برد ششم می‌رسد؟

تقابل شماره 15 یحیی با پرسپولیس؛ به برد ششم می‌رسد؟

پایگاه خبری فوتبالی- گل محمدی پیش از این 14 بار با تیم‌های مختلف روبروی پرسپولیس قرار گرفته است.

 به گزارش فوتبالی، در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته سوم لیگ برتر روز جمعه و از ساعت 19:30 پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان قرار می‌گیرد. پرسپولیس میزبان این مسابقه است اما به دلیل آماده نبودن ورزشگاه‌های آزادی و تختی ناچار شده در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین از فولاد پذیرایی کند.

این بازی به دلیل حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت فولاد حساسیت فوق‌العاده‌ای دارد. یحیی گل‌محمدی در زمستان سال گذشته و پس از حدود 4 فصل حضور روی نیمکت پرسپولیس، در نیم‌فصل لیگ بیست و سوم از سرمربیگری پرسپولیس استعفا داد و بعد از نیم‌فصل استراحت، قبل از شروع فصل جدید هدایت فولاد را پذیرفت. 

یحیی با پرسپولیس نتایج بسیار خوبی گرفت و قهرمانی‌های متعدد و ارزشمندی را با این تیم به دست آورد. اما در نیم فصل اول لیگ بیست و سوم اوضاع چندان بر وفق مراد او و پرسپولیس پیش نرفت و در نهایت او در شرایطی این تیم را ترک کرد که بخش زیادی از هواداران پرسپولیس مخالفت چندانی با رفتن او نداشتند. با این همه خیلی‌ها معتقدند به پاس افتخاراتی که با پرسپولیس به دست آورد مستحق خداحافظی بهتری بود.

از قضا قرعه کشی لیگ بیست و چهارم به شکلی پیش رفت که یحیی با فولاد خیلی زود مقابل پرسپولیس قرار گرفت. او قطعا برای این بازی انگیزه‌های زیادی دارد و می‌خواهد ثابت کند جدایی‌اش از پرسپولیس به دلایل فنی نبوده و او توانایی ادامه فعالیت در این تیم را داشته است. 

یحیی پیش از این 14 بار با تیم‌های مختلف رودرروی پرسپولیس قرار گرفته است. دو بار با نفت تهران، 6 بار با ذوب آهن، دو بار با تراکتور، 3 بار با پدیده و یک بار با شهرخودرو. از این 14 ملاقات دو ملاقات در جام حذفی بوده و بقیه در چهارچوب مسابقات لیگ برتر رخ داده است.

یحیی با نفت یک تساوی و یک برد در مقابل پرسپولیس کسب کرده است و با ذوب آهن دو باخت، یک تساوی و 3 برد به دست آورده است. یکی از بردهای ذوب یا یحیی مقابل پرسپولیس هم در نیمه نهایی جام حذفی به دست آمده است. یحیی با تراکتور مقابل پرسپولیس دو شکست و با پدیده 3 شکست داشته که یکی از آنها در جام حذفی بوده است.

آخرین تقابل او با پرسپولیس روی نیمکت رقیب در بازی پدیده و پرسپولیس اتفاق افتاده است. جایی که در نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم پرسپولیس با یک گل به پدیده و یحیی باخت. یحیی در ابتدای نیم‌فصل همان دوره از لیگ به پرسپولیس آمد وجای گابریل کالدرون را روی نیمکت این تیم گرفت.

به این ترتیب یحیی در 14 تقابل با پرسپولیس روی نیمکت‌های مختلف لیگ برتر به دو مساوی، 5 برد و 7 شکست رسیده است.

1359