فرزام: از بانوان ورزشکار به عنوان مدل لباس استفاده نکنید!

فرزام: از بانوان ورزشکار به عنوان مدل لباس استفاده نکنید!

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم روئینگ کشورمان گفت: از دوستان کمیته ملی المپیک می‌خواهم از این به بعد از بانوان ورزشکار به عنوان مدل لباس کاروان استفاده نکنند.

به گزارش فوتبالی، افشین فرزام، سرمربی تیم روئینگ کشورمان در نشست خبری اظهار داشت: همیشه ممنون هستیم که از جانب رسانه در پیروزی‌ها حمایت شدیم و اگر جایی نتیجه‌ای باب میل مردم نگرفتیم بابت نقدها تشکر می کنم و اگر نتایج مورد قبول نبوده عذرخواهی می‌کنم.

وی در ادامه افزود: عیار هر رشته در کشور ما در سه رویداد  بازی‌های آسیایی، کسب سهمیه و المپیک سنجیده می‌شود‌. مسابقات ما بیشتر در آسیا است و کمتر در رقابت جهانی هستیم و باید با چین و ژاپن قیاس شویم. می‌بینید که این دو کشور در رده بندی المپیک در کجا قرار دارد.  اگر به چهار سال قبل برگردیم در روئینگ دو نفره فاصله 7 ثانیه و در بازی‌های آسیایی صدم ثانیه با ژاپن فاصله داشتیم. بعد از آن سه چهار ماه فرصت داشتیم و با تغییر ارنج خود فاصله خود را به 2 ثانیه رساندیم و در المپیک با 4-5 ثانیه و یک بار سی صدم ثانیه به ژاپن رسیدیم و به  کشورهای توسعه یافته نزدیک شدیم.

سرمربی تیم روئینگ تاکید کرد: در بازی‌های آسیایی با چین بالای 11 ثانیه و در فینال c المپیک 7 ثانیه فاصله داشتیم. چین چندین مدال در توکیو گرفت ولی این دوره با وجود فینالیست‌های زیاد به مدال نرسید. یونان طلای توکیو را داشت ولی ششم شد . حتی دارنده نقره توکیو به فینال b رفت‌. انتظار داشتیم چون در قایق دو نقره ژاپن همیشه در فینال بود با نزدیک شدن به آن به فینال b برسیم.  ما به ژاپن نزدیک شدیم ولی هر دو به فینال B نرسیدیم.

وی در مورد وضعیت روئینگ یک نفره گفت: برای انتخابی المپیک توکیو در یک نفره ورزشکار با تجربه که هشت سال با او کار کرده بودم ( نازنین ملایی)  بالای هفت ثانیه با ورزشکار ژاپنی فاصله داشت و نقره گرفت. در این دوره ورزشکار جوان که یک سال با او تمرین کردم، بالای 25 ثانیه افزایش رکورد داشت و فاصله رکوردی او با ورزشکار ژاپنی یک ثانیه شد‌. حواشی دامن گیر ما و ورزشکاران شد و البته ما هم راضی نیستیم. ورزشکار جوان ما فاطمه مجلل یک بار در انتخابی المپیک در یک نفره پارو زد و در المپیک با ورزشکاران با تجربه رقابت کرد. در مسابقات آخر، کار از دستش در رفت. طبق قوانین در المپیک من نتوانستم او را کوچ‌کنم در حالی که در انتخابی المپیک او را کوچ‌ کردم و رکورد خوبی هم ثبت کرد. انتظار داشتیم مجلل در المپیک رکورد خوبی داشته باشد اما رخ نداد باید بیشتر تلاش کنیم تا نتایج مطابق انتظارات جامعه باشد.

فرزام در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه لباس کاروان همواره حاشیه داشته است آیا در جریان این موضوع بودید که مهسا جاور مدل لباس کاروان ایران است، گفت: از دوستان کمیته می‌خواهم از این به بعد از بانوان ورزشکار به عنوان مدل لباس کاروان استفاده نکنند. من در جریان این اتفاق نبودم. اینکه وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، استان‌ها و سایر بخش‌ها مستقیم با ورزشکار ارتباط می‌گیرند، امیدوارم مدیریت شده باشد. چوب این اقدامات را ورزشکار می‌خورد آنها جوان هستند و می‌خواهند دیده شوند و دود آن در چشم ورزشکار می‌رود. من سختگیر هستم حتی برای مصاحبه قبل از مسابقات جدی، سختگیرانه برخورد می‌کنم. دلیل آن حفظ تمرکز ورزشکار برای مسابقه است. ورزشکار بعد از مسابقه می‌تواند در فضای مجازی باشد و مصاحبه کند‌ ما هم از این اتفاق خوشحال نیستیم و انتقاد داریم‌. اینکه گوشی ورزشکار گرفته شود هم به لحاظ شخصیتی و روانی روی ورزشکار تاثیر منفی دارد تذکرات لازم داده می‌شود ولی این یک اتفاق انتحاری در یک فضای احساسی بود.

آرش بصارت دار مربی علی آقامیرزایی گفت: با توجه به رقیبانی که ورزشکاران آبهای آرام داشتند، اگر در گروه دیگر بودند می‌توانستند به مراحل بالاتر بروند. با این حال رقیبان سرشناسی را پشت سر گذاشتیم. اگر علی آقا میرزایی در گروه دیگری بود می‌توانست به فینال المپیک برود. چون نسبت به بازی‌های آسیایی هانگژو بهتر بودیم، به آینده امیدوار شده‌ایم. مطمئنا در بازی‌های آسیایی 2026 و المپیک 2028 بهتر ظاهر می‌شویم.

7474