پنج حقیقت درباره دهکده بازی‌های پارالمپیک پاریس

پنج حقیقت درباره دهکده بازی‌های پارالمپیک پاریس

پایگاه خبری فوتبالی- کمیته بین‌المللی پارالمپیک در گزارشی به پنج حقیقت درباره دهکده بازی‌های پارالمپیک پاریس پرداخت.

به گزارش فوتبالی، کمیته بین‌المللی پارالمپیک در گزارشی درباره پنج حقیقت درباره دهکده بازی‌های پارالمپیک پاریس نوشت:

۱۰۰ درصد دسترسی به همه چیز

دهکده پارالمپیک پاریس ۱۰۰ درصد دسترسی عالی دارد و نیازهای هر ورزشکار را برآورده می‌کند. مناطق مسکونی و آپارتمان‌ها پله ندارند. سروریس‌های بهداشتی جادار و دوش‌های حمام دارای صندلی هستند که به ورزشکاران اجازه می‌دهد تا از ویلچر خود جابجا شوند.

پریزهای برق ۴۵ سانتی متر بالاتر از زمین قرار گرفته‌اند تا دسترسی ورزشکاران با ناتوانی‌های مختلف به این پریزها آسان شود. در واقع مسئولان برگزاری بازی‌ها تمامی مواردی که سبب ناراحتی ورزشکاران احساس می شد در دهکده پارالمپیک برطرف کردند.

لودوین مونوس دارنده ۱۲ مدال ارالمپیک در پاراشنا گفت: برای من مهم‌ترین چیز این بود تا دوستانم را بدون در نظر گرفتن به شرایط و امکانات دسترسی به اتاقم دعوت کنم.

در سالن غذاخوری اصلی، کانترهای بوفه در ارتفاعی تعبیه شده‌اند تا برای ورزشکارانی که روی ویلچر هستند، سرو غذا آسان باشد. سینی‌هایی که ورزشکاران برای حمل غذا از آن استفاده می‌کنند با موادی ساخته شده‌اند که ظرف غذا در آن لیز نمی‌خورد. حتی چرخ دستی‌هایی وجود دارد تا ورزشکاران بتوانند به راحتی سینی‌های خود را جابه‌جا کنند.

آشپزی متنوع در دهکده

سالن غذاخوری دهکده روزانه ۲۵۰۰۰ وعده غذایی برای ورزشکاران و کارکنانی که در آنجا اقامت دارند، آماده می‌کند. تنوع مواد غذایی زیاد است و غذاهای آسیایی، ایتالیایی و فرانسوی سرو می‌شود. محبوب‌ترین غذا در فرانسه پیتزا است! اپراتور سالن غذاخوری گفت که آنها مجبور شده‌اند پیتزای بیشتری برای رفع نیازهای ورزشکاران تهیه کنند. حتی نانوایی خارج از سالن غذاخوری اصلی شیرینی‌های فرانسوی و نان باگت با شکلات در دهکده تهیه و پخته می‌کند.

دهکده بازی‌ها و مرکز تناسب اندام و کلینیک

مرکز تناسب اندام در دهکده ۲۴ ساعته برای ورزشکاران باز است تا برای مسابقات خود آماده شوند. بیش از ۳۰۰ قطعه تجهیزات وجود دارد که به ورزشکاران اجازه می‌دهد تا از زمان خود به خوبی استفاده کنند. شرکتی آلمانی در دهکده مستقر است که امکانات و تعمیرات برای تجهیزات ورزشی در دهکده را برعهده دارد. همچنین پلی کلینیکی در دهکده وجود دارد که بیمارستانی کوچک برای ورزشکاران محسوب می‌شود و هر روز باز است.

فضای آرام در کلوپ دهکده بازی‌ها

یکی از بهترین موارد درباره دهکده ملاقات با ورزشکاران سراسر جهان است. مکان‌های زیادی در دهکده وجود دارد که ورزشکاران می‌توانند در آن استراحت کنند. همچنین کافه دهکده روبروی رود سن قرار دارد و یک تراس آفتاب گیری در این کلوپ وجود دارد که ورزشکاران می‌توانند در آن به موسیقی گوش دهند و نوشیدنی بنوشند.

دهکده المپیک بهترین مکان برای عکس انداختن

عکس‌هایی از نماد پارالمپیک در دهکده دیده‌اید؟ اینجا بهترین مکان برای عکس گرفتن ورزشکاران است. از زمان افتتاح دهکده در ۲۲ اوت، صدها عکس در رسانه های اجتماعی منتشر شده است که روایتگر زیبایی این دهکده در طول بازی‌هاست.

7474