درست‌ترین غیبت در کارشناسی داوری؛ علی خسروی طبق آیین نامه دیگر کارشناس فوتبال برتر نیست!

درست‌ترین غیبت در کارشناسی داوری؛ علی خسروی طبق آیین نامه دیگر کارشناس فوتبال برتر نیست!

پایگاه خبری فوتبالی- محمدرضا اکبریان جای علی خسروی را در تیم کارشناسان داوری فوتبال برتر گرفته است تا پس از دو سه سال پیگیری فوتبالی برای حضور تخلف بار علی خسروی در میان کارشناسان برنامه فوتبال برتر، دیگر شاهد حضور او در برنامه فوتبال برتر نباشیم.

به گزارش فوتبالی، از ساعتی پیش دومین برنامه فوتبال برتر که ویژه پوشش مسابقات فصل جدید لیگ برتر است روی آنتن رفته است. این برنامه مثل همه برنامه‌های قبلی فوتبال برتر، مسابقات این هفته، حواشی مسابقات و داوری‌ها را بررسی می‌کند.

روال بررسی اتفاقات داوری به این شکل است که 3 کارشناس داوری که عمدتا از داورهای بازنشسته فوتبال ایران هستند نظرشان را درباره صحنه‌های مشکوک اعلام می‌کنند. حالا نظرات می‌تواند مثل هم باشد یا یکی و حتی دو نفر نظر متفاوتی داشته باشند.

در چند فصل گذشته علی خسروی که خودش عضو کمیته داوران است در برنامه‌های فصل گذشته فوتبال برتر یکی از کارشناسان ثابت برنامه فوتبال برتر بود. این در حالی است که طبق آیین نامه کمیته داوران و قوانین داخلی فدراسیون فوتبال، حضور هر کدام از اعضای فدراسیون و کمیته‌های مختلفش من جمله کمیته داوران در رسانه‌ها به عنوان کارشناس ممنوع است.

در اواخر فصل گذشته در فضای مجازی اتفاقاتی توسط خسروی افتاد که باعث اعتراض باشگاه استقلال به حضور خسروی به عنوان کارشناس در برنامه فوتبال برتر شد. درگیری خسروی با برخی هواداران زن و مرد استقلال در فضای مجازی حتی باعث محرومیت 20 روز خسروی هم شد.

اما محمدحسین میثاقی در یکی از برنامه‌های اواخر فصل گذشته اعلام کرد که نمی‌تواند به خواسته باشگاه استقلال، کارشناس ثابت برنامه‌اش را تغییر بدهد. این مساله در برنامه‌ای که فرشید سمیعی میهمان فوتبال برتر بود هم مطرح شد.

اما حالا که دو برنامه از فصل جدید فوتبال برتر روی آنتن رفته است خبری از علی خسروی در بین کارشناسان داوری این برنامه نیست. البته میثاقی هفته گذشته خبر داد که علی خسروی دیگر کارشناس ثابت برنامه نیست. 

میثاقی گفت: «از علی آقای خسروی عزیز که کارشناسی چند سال اخیر را داشتند، تشکر می‌کنم. با توجه به حضور ایشان در کمیته داوران، آقای اکبریان اضافه شدند ولی آقای خسروی هم در کنارمان هستند و از نظراتشان استفاده می‌کنیم.»

در برنامه دوم فوتبال برتر که از ساعتی پیش روی آنتن رفته باز هم خبری از خسروی نیست و این چهره جای خودش را به محمدرضا اکبریان داده تا در کنار یدالله جهانبازی و رضا سخندان کارشناسی را انجام بدهند تا پس از چند فصل بالاخره به یک بند مهم از آیین نامه کمیته داوران و آیین نامه داخلی فدراسیون فوتبال عمل شود.

1359