دنیامالی: کشتی ما مثل کاراته در ژاپن است/ امیدوارم روزهای خوبی برای ورزش ایران رقم بزنیم

دنیامالی: کشتی ما مثل کاراته در ژاپن است/ امیدوارم روزهای خوبی برای ورزش ایران رقم بزنیم

پایگاه خبری فوتبالی- وزیر ورزش و جوانان گفت: کشتی باید الگویی برای سایر فدراسیون‌ها باشد و برای دنیا نسخه بنویسد.

به گزارش فوتبالی، احمد دنیامالی در مراسم روز ملی کشتی و تجلیل از مدال آوران این رشته در بازی‌های المپیک عنوان کرد: اولین جلسه ای است که به صورت رسمی صحبت می‌کنم. حرف زیاد و وقت کم است. 

وی افزود: من بخواهم درباره کشتی صحبت کنم این است که در فدراسیون جهانی ۱۵ سال عضو هیات رئیسه بودم و می‌دانم چنین مجموعه ای از نظر جهانی چه معنی می دهد.

وزیر ورزش گفت: کشتی ما مثل کاراته در ژاپن است. ۴ سال دیگر المپیک لس آنجلس را داریم و باید درخشش تاریخی در آنجا داشته باشیم. امیدوارم داوری در آنجا وضعیت بهتری داشته باشد.

دنیامالی ادامه داد: چیزی که مهم است این است که این مجموعه الگویی برای سایر فدراسیون ها شود. از صراحت لهجه دبیر خوشم می‌آید. درست از بعضی جاها برخی ها را می‌رنجاند اما بعدا متوجه می شوند که دبیر درست گفته است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: دبیر وقتی کاری را شروع می‌کند می‌خواهد در آن اول باشد. در این مجموعه آثار هنری خوبی دیده می‌شود و چیزی که برای ورزش کشور نیاز است استفاده از هوش مصنوعی است.

دنیامالی افزود: ما باید از‌ نرم افزار استفاده کنیم و کشتی باید برای دنیا نسخه بنویسد. من به کار روتین عادت ندارم و خوشم نمی‌آید. جوانانی مثل اقای دبیر در کشور زیاد هستند و من هم عاشق تحول و رقابت هستم و دوست دارم کشورم اول شود برای همین اینجا قول می‌دهم تا با برنامه ریزی مستمر و استفاده از تمام توانایی‌مان در لس آنجلس استفاده کنیم. 

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه امیدمان به کشتی و تکواندو آسیب است، خاطرنشان کرد: باید این موضوع را بررسی کنیم و رشته های دیگر هم به مدال‌آوری برسند.

وی همچنین درباره صندوق قهرمانی، عنوان کرد: ما درباره صندوق قهرمانان شرمنده ایم و تمام تلاشم تقویت این صندوق است. این صندوق در شان پیشکسوتان نیست و هرچیزی هم که بدهیم جوابگوی زحمات آنها نخواهد بود. ما را بی نیاز به تذکر ندانید. در آینده به تذکرات و راهنمایی های شما نیاز داریم.

وزیر ورزش یادآور شد: این قول را به شما می دهم که در ورزش ایران تحول اساسی ایجاد و فضا را متحول کنیم. شروعمان بازی های آسیایی ژاپن است و تا المپیک لس آنجلس هم پیش می‌رویم. کشتی رقابت ویژه برای ماست و می دانم علی دبیر آروزهای بلندی دارد، امیدوارم شاهد آرزوها و افتخارآفرینی‌هایشان باشیم و می‌دانم آن روز دیر نیست. اهالی ورزش باید قدر یکدیگر را بدانند.

وی افزود: امیدوارم روزهای خوبی برای ورزش ایران رقم بزنیم و اتفاقات خوب برای جوانان‌مان بیفتد تا شاهد اتفاقات خوب برای ورزشکارانمان باشیم.

احمد دنیامالی پس از مراسم تقدیر از مدال آوران المپیکی کشتی، اظهار داشت: امروز روز تختی و زکریای رازی است‌. در کل روز خوبی است که از منصور برزگر تجلیل داشتیم. او آدم را یاد عبدالله موحد، ابراهیم جوادی، مرحوم عطاءالله بهمنش می‌اندازد. در آن زمان که ما نوجوان بودیم گزارش‌های برای کشتی قهرمانان‌مان را از رادیو گوش می‌کردیم.

وی افزود: به هر حال روز خیلی خوبی بود‌. از اعتمادی که برای برعهده گرفتن پست وزارت ورزش به من شد، خدا را سپاسگذارم‌. مسئولیت سنگینی است اما از این فرصت استفاده می‌کنم تا قول بدهم که تحولی را در ورزش خواهیم داشت. چهره دیگری را از ورزش ایران هم در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا خواهیم داشت و هم در المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس.

7474