فرصت بادآورده برای گاریدو؛ از تعطیلی فیفادی استفاده می‌کند؟

فرصت بادآورده برای گاریدو؛ از تعطیلی فیفادی استفاده می‌کند؟

پایگاه خبری فوتبالی- بعد از برگزاری مسابقات هفته سوم، لیگ برتر موقتا تعطیل می‌شود. 

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس لیگ بیست و چهارم  را چندان خوب و امیدوار کننده شروع نکرده است. این تیم در اولین بازی‌اش در اراک مقابل ذوب آهن متوقف شد و سپس در دومین بازی در تبریز مقابل تراکتور به تساوی یک بر یک رسید.

واقعیت این است که کسب دو تساوی در مقابل تیم‌هایی مثل ذوب آهن و تراکتور نتیجه چندان بدی هم نیست. به هر حال این تیم تغییرات زیادی داشته است. حداقل 4 بازیکن موثر پرسپولیس در تابستان این تیم را ترک کردند و هنوز جای خالی بعضی از آنها پر نشده است.

از طرفی سرمربی اسپانیایی پرسپولیس یعنی خوان کارلوس گاریدو هم شناختی از این تیم و پرسپولیس ندارد. این موضوع را می‌شود به راحتی از تغییراتی که در ترکیب پرسپولیس در دو بازی اول ایجاد شد هم فهمید.

البته گاریدو حدود یک ماه و نیم است که شاگردانش در پرسپولیس را زیر نظر دارد و یک اردو را در ترکیه با تیمش برگزار کرده و چند بازی دوستانه هم انجام داده است. اما خیلی روشن است که این مدت برای شناخت از پرسپولیس کافی نبوده است.

اما حالا یک فرصت خوب پیش روی گاریدو قرار گرفته است تا بتواند به شناخت بهتر و بیشتری از پرسپولیس برسد. بازی‌های هفته سوم لیگ برتر روزهای پنج شنبه و جمعه همین هفته برگزار می‌شود و پس از لیگ برای مدتی که هنوز مشخص نیست موقتا تعطیل می‌شود.

دلیل این تعطیلی آغاز مرحله پایانی مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیاست. بعد از پایان بازی‌های هفته سوم در روز نهم شهریور لیگ تعطیل می‌شود و بازیکنان ملی پوش به اردوی تیم ملی می‌روند. تیم ملی در روزهای 15 و 20 شهریور دو بازی مقابل تیم‌های قرقیزستان و امارات برگزار خواهد کرد.

بعد از این دو مسابقه مسابقات لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا آغاز می‌شود. پرسپولیس در هفته اول این مسابقات روز 26 شهریور مهمان تیم الاهلی عربستان خواهد بود. این یعنی پرسپولیس بعد از بازی روز جمعه مقابل فولاد، 17 روز مسابقه ندارد. 

گاریدو در این فرصت خوب می‌تواند هم به شناخت بیشتری از بازیکنانش برسد و هم تاکتیک‌های مدنظرش را در پرسپولیس جا بیندازد. چیزی که می‌تواند به گاریدو کمک بیشتری هم بکند این است که پرسپولیس احتمالا در اردوی بعدی تیم ملی نماینده‌های زیادی ندارد و اغلب بازیکنان در اختیار گاریدو خواهند بود.

از طرفی برگزاری 3 بازی رسمی در لیگ برتر، اطلاعات بیشتر و بهتری درباره پرسپولیس به گاریدو خواهد داد و این به معنای رسیدن به واقعیت‌هایی درباره این تیم است که رسیدن به آنها در اردوی تدارکاتی و بازی‌های دوستانه پیش‌فصل ممکن نبود.

پرسپولیس در بازی با فولاد هر نتیجه‌ای بگیرد خبری از برکناری یا اولتیماتوم به گاریدو نخواهد بود. بنابراین این سرمربی جدید می‌تواند از فرصت فیفادی یک فرصت بادآورده برای اوست نهایت استفاده را ببرد و تیمش را با سطح بالاتری ببرد.

1359