آیتانا بونماتی همچنان با ارزش ترین فوتبالیست زن دنیا

آیتانا بونماتی همچنان با ارزش ترین فوتبالیست زن دنیا

پایگاه خبری فوتبالی- ترنسفر مارکت پس از المپیک پاریس به روز رسانی جدید خود از بازیکنان فوتبال زنان را منتشر کرد که آیتانا بونماتی ستاره اسپانیایی بارسلونا همچنان با ارزش ترین بازیکن در ترنسفر مارکت است.

به گزارش فوتبالی، پس از المپیک ۲۰۲۴ پاریس و عملکرد بازیکنان تیم های ملی فوتبال زنان در این مسابقات، ترنسفر مارکت جدیدترین به روز رسانی خود از ارزش بازیکنان را منتشر کرد. البته این عدد ها ممکن است باعث تعجب خوانندگان این متن هم شود.

در جدیدترین به روز رسانی ترنسفر مارکت، آیتانا بونماتی که سال گذشته بهترین بازیکن جهان شد و همراه با بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد با ارزش ۷۵۰ هزار یورو همچنان با ارزش ترین فوتبالیست زن است. عددی که نزدیک به ارزش معمولی ترین بازیکن مردان است. الکسیا پوتیاس هم که بعد از جراحی زانو نتوانست آنچنان که باید بدرخشد با کاهش ارزشش مواجه شد و در رده دوم ایستاد. الکسیا در ترنسفر مارکت ۵۰۰ هزار یورو ارزش گذاری شده که نسبت به قبل ۱۵۰ هزار یورو کاهش قیمت داشته است. در این لیست گوییجارو با ۴۵۰ هزار یورو و پارایوئلو با ۴۰۰ هزار یورو سوم و چهارم هستند. نکته جالب اینکه هر چهار بازیکن اول این لیست در تیم فوتبال زنان بارسلونا بازی می کنند. رده پنجم و ششم این لیست دیانی از فرانسه و اسمیت آمریکایی هستند که ۳۵۰ هزار یورو ارزش دارند. 

اما بیشترین افزایش ارزش را در این لیست کاتوتو و رودمن دارند. کاتوتو که در المپیک پاریس همراه فرانسه حضور داشت توانست خانم گل مسابقات شود و ارزش خود را به ۳۲۰ هزار یورو برساند. رودمن هم که با آمریکا در این مسابقات به مدال طلا رسید به ارزش ۳۰۰ هزار یورو رسید تا نفرات هفتم و هشتم این لیست هم مشخص شود.

6001