فرشید طالبی: اگر افتخار و اعتبار می‌خواهیم باید هزینه کنیم/ رامین رضاییان الگوی خوبی برای فوتبالیست‌هاست

فرشید طالبی: اگر افتخار و اعتبار می‌خواهیم باید هزینه کنیم/ رامین رضاییان الگوی خوبی برای فوتبالیست‌هاست

پایگاه خبری فوتبالی - فرشید طالبی پیشکسوت سپاهان جوانگرایی را اتفاق خوبی برای سپاهان می داند.

به گزارش فوتبالی، بعد از باخت سپاهان مقابل شباب الاهلی انتقادهای زیادی از تیم ژوزه مورایس شد و اینکه این تیم، در نقل و انتقالات نتوانسته به خوبی تقویت شود اما زرد پوشان در دو هفته ابتدایی لیگ برتر پیروز میدان بوده‌اند.

 فرشید طالبی مدافع اسبق سپاهان درباره آخرین وضعیت این تیم به خبرنگار فوتبالی می‌گوید: " بازیکنان سپاهان برای هماهنگی،به زمان بیشتری نیاز دارد و در این شرایط چه چیزی بهتر از این که این روزها با بُرد سپری شود. شما دیدید که ترکیب خط دفاعی این تیم تا حد زیادی تغیر کرده و طبیعی است که ناهماهنگی ایجاد شود. به زمان نیاز داریم تا بتوانیم از هوش و فرم بازی بازیکنان استفاده بهینه کنیم. سپاهان این فصل با آن سپاهان یکدست خودش فاصله دارد." 

پیشکسوت سپاهان دلیل از دست دادن قهرمانی فصل پیش را اینطور توضیح می‌دهد: " ما در بخش حمله مغانلو آقای گل لیگ را در اختیار داشتیم. پس باید بخش دفاع را تقویت میکردیم. وقتی تیم در گلزنی خوب است پس باید دفاعش را تقویت کند."

پیشکسوت سپاهان جوانگرایی تیم را اتفاق مثبتی برای تیم می‌داند:" به دلیل تغییرات زیادی که در تیم ایجاد شده تیم به هماهنگی بیشتری نیاز دارد. بعد از دو سال مورایس دیگر باید به نقاط قوت و ضعف تیم کاملا واقف باشد. او باید بداند چه ضعفی باعث می‌شود که تیم از رسیدن به قهرمانی باز بماند و براساس آن یارگیری کند. اتفاق خوبی که برای سپاهان افتاده جوانگرایی تیم است. میانگین سنی بازیکنان به زیر ۲۵ سال رسیده است. این جوانگرایی در کنار تجربه می‌تواند کارآمد باشد. 

طالبی معقتد است که انزونزی را می‌توان بمب نقل‌و‌انتقالاتی سپاهان دانست:" سپاهان در این فصل یک خرید فوق‌العاده داشت و آن جذب انزونزی بود. انزونزی در کنار دابو و سایر بازیکنان بار تجربه کمربند میانی را بالا می‌‌آورد. امیدوارم سپاهان از تجربیات چند ساله‌ این بازیکن استفاده کند. "

فرشید طالبی هم جزو کسانی است که عقیده دارند قانون سقف بودجه می‌تواند به نمایندگان ایران در آسیا صدمه بزند:" تیمها وارد رقابتی می‌شوند که همه بهترین‌ها حضور دارند و پرچم ایران در دستشان است. جایی که ما باید با قدرت ظاهر شویم چارچوبی میگذاریم که عملا نتوانیم کاری کنیم. ما باید تکلیفمان را معلوم کنیم یا افتخار و اعتبار می‌خواهیم و یا فقط حضور. وقتی شباب الاهلی به سپاهان ۴ گل می‌زند در اصل به ایران گل زده است. هوادار ایرانی سرافکنده می‌شود که در خانه خودش زمین مناسب برای بازی ندارد. ما باید به چه در مورد فوتبالمان به چه چیزی ببالیم؟ پارسال رونالدو به ایران آمد زمین نداشتیم امسال می‌آید استادیوم نداریم! اگر اسمش پسرفت نیست پس چیست؟انزونزی را گرفتیم که در این وضعیت ورزشگاهها بازی کند؟"

طالبی با این مقدمه، بحثش درباره قانون سقف بودجه را اینگونه ادامه می‌دهد:" اگر افتخار می‌خواهیم پس باید هزینه کنیم. وقتی‌ تیم‌های ما به لیگ نخبگان می‌روند زیر پرچم ایران هستند. حریفان تیم‌های ایرانی آنهمه هزینه کرده‌اند. آنوقت ما برای تیم‌هایمان سقف بودجه گذاشته‌ایم. اگر سرافکنده برگردیم دلیلش این است که نمی‌توانیم در شرایط رقابتی برابر باشیم."

بخش بعدی صحبتهای فرشید طالبی، درباره عملکرد پیام نیازمند است که سوژه انتقادهای مختلفی شده است:" پیام از نیم‌فصل پارسال از روزهای اوجش فاصله گرفت. مصدومیتش باعث شد تا او مدتی بازی نکند و درگذشت پدرش هم مزید بر علت شد. نیازمند یکی از بهترین گلرهای ایران و سپاهان است. او نیاز دارد خودش به خودش کمک کند تا به همان پیامی برگردد که همه از او انتظار دارند. اگر خود پیام بازی با شباب الاهلی را ببیند پاس رو به عقبی که وحدت هنانوف به او داد قطعا می‌داند که آن شوت را باید یک ضرب دفع کند ولی وقتی پیام استپ می‌کند مشخص است از آن تمرکز برخوردار نیست."

به عنوان آخرین سوال از فرشید طالبی در مورد انتخاب رامین رضاییان به عنوان مرد سال فوتبال ایران پرسیدیم.

پاسخ او را بخوانید:" من در مورد انتخاب رامین نظری نمی‌دهم. هرچند خودم از کسانی بوده‌ام که در آمار این انتخاب نظر داده‌ام. بازیکنی مثل رامین از پرسپولیس جدا می‌شود، در سپاهان می‌درخشد و به استقلالی می‌رود که یکی از بهترین تیم‌هاست. رامین فراتر از انتظار ظاهر شد و این می‌تواند یک الگو برای بازیکنان باشد‌. کاری به این ندارم که الان هواداران سپاهان و یا پرسپولیسی‌ها از جدا شدنش ناراحت هستند. من در مورد شخص رضاییان صحبت می‌کنم. او به لحاظ فرآیند تلاش و اراده جز بهترین‌های فوتبال ایران است و باید به او تبریک گفت. رامین می‌تواند الگوی خوبی برای فوتبالیست‌‌ها باشد."

6768