توصیه پیمان یوسفی درباره تتو به فوتبالیست‌ها؛ از حرفه‌ای بودنِ خارجی‌ها هم الگو بگیرید!

توصیه پیمان یوسفی درباره تتو به فوتبالیست‌ها؛ از حرفه‌ای بودنِ خارجی‌ها هم الگو بگیرید!

پایگاه خبری فوتبالی- حواشی ماجرای تتوی عجیب و غریب آرمین سهرابیان هنوز ادامه دارد.

به گزارش فوتبالی، هفته گذشته و بعد از پایان مسابقه دو تیم استقلال و شمس آذر قزوین بود که عکسی از آرمین سهرابیان در فضای مجازی منتشر شد. این عکس نشان می‌داد که آرمین یک تتوی نامتعارف روی ران پای راست خودش حک کرده است.

از زمان انتشار این عکس می‌شد حدس زد که تتوی نامتعارف آرمین برای او دردسرساز خواهد شد. خیلی زود آرمین هم به کمیته انضباطی باشگاه استقلال و هم به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شد. او ظاهرا برای توضیحات به وزارت ورزش و جوانان هم فراخوانده شده بود.

در این مدت نظرات متعدد و مختلفی درباره آرمین و تتوی عجیب و غریبش منتشر شد. برخی معتقد بودند که این مسائل، شخصی است و ارتباطی به دیگران ندارد. اما برخی دیگر که تعدادشان بیشتر است معتقد بودند تتو یک امیر شخصی است اما هم نوع و محتوای آن اهمیت دارد و هم زمان و مکان نمایش آن.

امروز پیمان یوسفی مجری برنامه ورزش و مردم در یک مونولوگ جذاب در این باره صحبت کرد. مخاطب اصلی او البته شخص آرمین سهرابیان بود اما او در واقع داشت همه فوتبالیستها و حتی ورزشکاران ایرانی را مخاطب قرار داد.

مجری برنامه ورزش و مردم گفت: «به خودم قول داده بودم در این باره حرف نزنم اما نمی‌توانم این را نگویم که عزیز من! آبی و قرمز هم ندارد و استقلال و پرسپولیس هم ندارد، بازیکنان ملی ما همه الگو هستند. این که بگویند ما درباره تتو چیزی نگوییم و چشم پوشی کنیم از یک جای دیگری بیرون می‌زند. اگر قرار است از تتوهای بازیکنان خارجی الگوبرداری کنید، از چیزهای خوبِ دوستان خارجی هم الگوبرداری کنید. چرا از زندگی خوب و حرفه‌ای و تغذیه درست و به موقع خوابیدن آنها الگوبرداری نمی‌کنید؟ فقط از تتو زدن آنها الگوبرداری می‌کنید؟ شرق آسیایی‌ها که اصلا تتو ندارند. اما اگر تتو می‌خواهی بزنی و الگوبرداری کنی، این همه نماد در فرهنگ ایرانی است. برو فلسفه الگو را بدان. مثلا برای نماد عشق و مهربانی که مادر است تتو بزن، یا مثلا جام‌هایی که بردی. از مولانا و حافظ و سعدی این همه شعر و جمله هست. از آنها تتو بزن. این چه تتویی بود که زده بودی آقای سهرابیان. به قول نقی معمولی در سریال پایتخت تتوی بهتاش با اسید هم پاک نمی‌شود. وقتی یک تتو می‌زنی که تا آخر عمر می‌ماند. نباید به این که چه باشد، فکر کنی؟»

1359