موضع عجیب گزاشگر تراکتور درباره تخلف 41 هزار نفری؛ خیلی باشکوه است!

موضع عجیب گزاشگر تراکتور درباره تخلف 41 هزار نفری؛ خیلی باشکوه است!

پایگاه خبری فوتبالی- تعداد هواداران حاضر در ورزشگاه یادگار امام تبریز تقریبا دو برابر عددی است که توافق شده بود!

به گزارش فوتبالی، در حالی که قرار بود بازی تیم‌های تراکتور و پرسپولیس از ساعت 19:45 در ورزشگاه یادگار امام تبریز آغاز شود اما این بازی با 15 دقیقه تاخیر و راس ساعت 20:00 آغاز شد. دلیل این اتفاق هم حضور غیر قانونی تعداد زیادی از هواداران روی سکوهای ورزشگاه بود!

امروز داود رفعتی که مسئول کارگروه آماده سازی استادیوم‌های لیگ برتر است ناظر این بازی بود و دقایقی مانده به آغاز بازی در تماسی تلفنی با برنامه فوتبال برتر اعلام کرد که این بازی با تاخیر آغاز خواهد شد.

رفعتی درباره دلیل این اتفاق گفت: «قرار بود 49 هزار بلیت فروخته شود اما 90 هزار بلیت فروخته شده است. افراد اضافه زیادی در زمین و ورزشگاه حضور دارند. باید این افراد از ورزشگاه بیرون بروند. با این حال داخل زمین برای من مهم است و سعی می‌کنیم بازی را با تاخیر 5 الی 10 دقیقه ای  آغاز کنیم.»

به هر حال بعد از تغییرات کوچکی در ورزشگاه و موقعیت هوادارانِ حاضر در آن رخ داد بازی راس ساعت 20:00 شروع شد. اما نکته عجیب در این باره واکنش عجیب و  باورنکردنی گزارشگر مسابقه بود.

او در چند نوبت به این مساله اشاره کرد که قطعا خیلی بیشتر از ظرفیتی که ورزشگاه یادگار امام دارد تماشاگر به ورزشگاه آمده است و البته در توصیف حضور پرشمار هواداران تراکتور از لفظ «باشکوه» استفاده کرد! 

البته که هر چه تعداد بیشتری تماشاگر در یک ورزشگاه حضور داشته باشد مسابقه جذاب‌تر خواهد بود و در این مساله تردیدی وجود ندارد. اما به هر حال رعایت قانون هم اهمیت دارد. رفعتی ناظر مسابقه اعلام کرد که قرار بوده 49 هزار بلیت برای این مسابقه فروخته شود اما الان 90 هزار نفر در ورزشگاه هستند. این یعنی 41 هزار نفر بدون بلیت یا با بلیت غیر مجاز و خارج توافق وارد ورزشگاه شده‌اند!

حقیقت این است که دیدن این تعداد هوادار در ورزشگاه بسیار لذت‌بخش است اما تصاویری که در فضای مجازی از اتمسفر و جو ورزشگاه منتشر شده است وضعیت خطرناکی را نشان می‌دهد. حتی خود  رفعتی هم در تماس تلفنی با برنامه فوتبال برتر هشدار داد که اگر در این وضعیت اتفاقی برای یک نفر بیفتد چه کسی پاسخگو خواهد بود.

نکته بعدی این است که خود رفعتی روز دوشنبه همین هفته در برنامه فوتبال برتر اعلام کرد که به همه باشگاه‌ها اعلام شده است که از این هفته همه تماشاگران باید مطابق با شماره بلیت خودشان روی صندلی‌های ورزشگاه بنشینند و اگر اتفاقی غیر از این بیفتد از هفته بعد مسابقات تیم متخلف بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

از تصاویری که تلویزیون از ورزشگاه یادگار امام تبریز نشان می‌دهد و با توجه به ادعای رفعتی حداقل 41 هزار نفر روی صندلی خودشان ننشسته‌اند. اما گزارشگر بازی حتی به این مساله هم اشاره نکرد و دائم از «شکوه» حرف می‌زد!

حالا باید منتظر واکنش مقامات فدراسیون و سازمان لیگ به این اتفاق باشیم.

1359