رقبای دیروزِ دربی تهران؛ ستاره‌های امروز تراکتور (عکس)

رقبای دیروزِ دربی تهران؛ ستاره‌های امروز تراکتور (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- حساس‌ترین بازی هفته دوم لیگ برتر امروز در ورزشگاه یادگار امام تبریز آغاز خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، از ساعت 19:45 امروز و در ورزشگاه یادگار امام تبریز حساس‌ترین مسابقه هفته دوم لیگ برتر بین دو تیم تراکتور و پرسپولیس آغاز می‌شود. تراکتور در بازی اولش با دو گل مس رفسنجان را شکست داد و پرسپولیس با تساوی یک – یک مقابل ذوب آهن متوقف شد.

تقابل این دو تیم همیشه حساس و پرسوژه بوده است اما این بار به نظر می‌رسد حساس‌ترین بازی دو تیم در پیش است. دلیل این حساسیت هم انتقال 3 ستاره پرسپولیس به تراکتور در همین پنجره نقل و انتقالاتی است.

این 3 ستاره، علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر هستند. البته پرسپولیس به دلیل این که مدعی است بیرانوند به شکلی غیر قانونی قراردادش را فسخ کرده از این بازیکن شکایت کرده است. ضمن این که مهدی عبدی که تا چند روز بازیکن پرسپولیس بود از این تیم جدا شد و به تراکتور رفت.

به جز این نفرات، چند بازیکن دیگر تراکتور هم سابقه بازی در پرسپولیس دارند. شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری و محمد نادری قبلا در پرسپولیس بازی کرده‌اند و حالا پیراهن تراکتور را بر تن دارند. 

تراکتور به تازگی عارف غلامی را هم جذب کرده است که این بازیکن سابقه حضور در استقلال را دارد. ضمنا محمد نادری هم سابق بر این در استقلال حضور داشته است. امیر حسین حسین‌زاده ستاره اسبق استقلال هم بازیکن تراکتور است و اولین گل این فصل تراکتور را وارد دروازه مس رفسنجان کرد. 

آن دسته از بازیکنان فعلی تراکتور که سابقه بازی در پرسپولیس و استقلال را دارند طبیعتا در دربی تهران هم حضور داشته‌اند و در آن مسابقه با هم روبرو شده‌اند. اما حالا همگی بازیکن تراکتور هستند و برای موفقیت این تیم می‌جنگند.

در یکی دو روز گذشته عکسی در فضای مجازی منتشر شده است که 3 تن از بازیکنان فعلی تراکتور را در پیراهن دو تیم پرسپولیس و استقلال نشان می‌دهد. در این عکس مهدی بازیکن سابق پرسپولیس در مقابل عارف غلامی و محمد نادری بازیکنان سابق استقلال دیده می‌شوند.

این عکس درست لحظاتی قبل از گل اول پرسپولیس به استقلال در دربی شماره 94 است. استقلال با گل زودهنگام امیر ارسلان مطهری یک بر صفر پیش بود اما در نیمه دوم عبدی یک پاس بلند را پشت محوطه جریمه استقلال دریافت و با یک سر توپ، دو مدافع روبرویش یعنی نادری و غلامی را محو کرد و گل مساوی را زد. آن بازی در نهایت با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

این عکس به شکلی گسترده در فضای مجازی منتشر و تبدیل به سوژه جذابی برای فوتبالدوستان ایرانی شده است. طرفداران سرخابی‌های تهران با این تصویر به تراکتوری‌ها طعنه می‌زنند که همیشه از بازیکنان این دو تیم استفاده می‌کند.

1359