انوشیروانی: فدراسیونی که تحویل گرفتیم یک ویرانه بود/ کمپ تیم‌ملی بوی تعفن می‌داد!

انوشیروانی: فدراسیونی که تحویل گرفتیم یک ویرانه بود/ کمپ تیم‌ملی بوی تعفن می‌داد!

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: وقتی فدراسیون را تحویل گرفتیم، همه چیز ویرانه بود و حتی کمپ تیم ملی بوی تعفن می‌داد. 

به گزارش فوتبالی، سجاد انوشیروانی در نشست خبری فدراسیون وزنه‌برداری اظهار داشت: چیزی که در وزنه برداری در حال رخ دادن است کاملا مشخص است و بازخوردهایش  را می بینیم و مردم هم متوجه هستند. دوستانی هم که انتقاد می کنند قبل از ما هم به فدراسیون قبلی می تاختند. ما مدال نگرفتیم و نتایج ضعیف بود و از مردم عذرخواهی می کنیم‌ اما چه کسانی مسبب این وضعیت بودند؟ داشته های ما همین بود. کسانی که این حرف ها را می زنند ۹۰ درصد حرف هایشان دروغ است و مردم را فریب می دهند. آیا یک بار به خاطر شرایطی که رقم زدند، عذرخواهی کرده اند؟ 

وی ادامه داد: وقتی کدهای غلطی می دهند ما باید توضیح بدهیم؟ در ریو مدال هایی که گرفتیم ماحصل فدراسیون علی مرادی بودند؟ ویرانه ای را تحویل گرفتیم که همین سه روز قبل ۶۰۰ میلیون از حساب ما پول برداشتند و بعدا متوجه شدیم یک مربی از قم طلب داشته و قبلا نداده اند و الان از حساب ما برداشت شد. در حالی که این مبلغ آن زمان نصف این مبلغ هم نبود. حتی سه بار هم نامه زده بودند. حقوقی که که داده بودند مالیاتش را پرداخت نکرده بودند. محل تمرین بوی تعفن می داد و امروز ببینید چه شکلی پیدا کرده و آن هم بدون یک ریال بودجه دولتي. از کمپ تیم ملی تا استان‌ها ویرانه بودند. ببینید چند سال به هیات ها پول نداده بودند. گفتند ۱۲۰ میلیارد را کجا هزینه کردیم؟ اصلا شما در حدی نیستید که در مورد بودجه صحبت کنید چون بودجه نمی دانید.

نصیرشلال سرمایه بزرگی برای وزنه برداری است

رئيس فدراسیون وزنه‌برداری عنوان کرد: فدراسیون ما در مجمع اول که برگزار شد، ۱۶ مشکل مالی و مالياتی داشت. خودروی فدراسیون را به خاطر پول وکیل سعید علی حسینی توقیف کردند. شما اصلا رده پایه نداشتید که مجبور شدی با آن شرایط تیم‌ را به جهانی اعزام کنید. اردوی نوجوانان را بیش از یک سال و نیم به صورت مداوم برگزار کردیم. چه زمانی اینطور بوده است؟ اگر می گوییم ویرانه بوده با مدرک می‌گوییم. آنهایی که نقد می‌کنند چون می دانند الان شرایطش را دارند، اما در آینده حتما خیلی کمتر خواهد شد.

انوشیروانی تاکید کرد: اگر تیمی پر ستاره تحویل داده شده بود و نتیجه این است، قبول می‌کنیم اما واقعا این نبود. متاسفانه برخی دوستان با سوء نیت این حرف ها را می زنند. وقتی شما (علی مرادی) بیمار بودید و اعضای فدراسیون می‌خواستیم عیادت بیاییم، به شدت رد کردید. در دوره شما چه دوپینگ هایی صورت گرفت و آیا می توانید آنها را بشمارید؟ اگر در مورد اینها می توانید صحبت کنید بعد از آن ما هم پاسخ خواهیم داد.

وی در خصوص عملکرد فنی نصیر شلال گفت: او سرمایه بزرگ برای وزنه برداری است و ما به اندازه دو دست مانند او نداریم. عملکرد او یک سال و نیم می گذرد اما نمی توان در این مدت ارزیابی کرد. به نظر من با رکوردهای زده شده و عملکرد او قابل قبول است. حالا کمیته فنی جلسه می گذارند و نطرات خود را می دهند. اگر دنبال ارزیابی کادرفنی هستیم باید در پایان سال ۲۰۲۵ این کار را انجام دهیم. تغییر نسل ریسک بزرگی است و مطمئن باشید این کادر فنی نتیجه اعتماد را خوهد داد.

مطمئن باشید داودی در المپیک لس آنجلس طلا را به کسی نخواهد داد

انوشیروانی در خصوص عملکرد علی داودی در المپیک عنوان کرد: اگر بدشانسی نمی آورد در المپیک حتما به مدال می رسید. او سرمایه بزرگی است و مطمئن  باشید در المپیک لس آنجلس طلا را به کسی نخواهد داد. در کنار علی داودی در رده‌های سنی پایین تر هم استعدادهایی را داریم که آینده دار هستند.

وی در مورد سهمیه ها گفت: در کنگره ای که سال قبل داشتیم نماینده کمیته بین المللی المپیک و فدارسیون جهانی گفت اگر کاهش دوپینگی ها به همین شکل باشد، سهمیه ها را به ۵ نفر افزایش خواهیم داد. 

وی در مورد اینکه شما را با کشتی و وزنه برداری مقایسه می‌کنند، اظهار داشت:  اگر تیم مملو از ستاره بود و با افت مواجه می‌شدیم ، سرمربی باید پاسخگو می‌شد، اما با این شرایط می‌بینیم که چه شرایطی داشته‌ایم. اگر امروز کشتی نتیجه گرفته ، نتیجه ۶ سال تلاش دبیر بوده است. چنین شرایطی هم درخصوص فدراسیون تکواندو وجود دارد. اگر من هم بتوانم سه چهار سال از این شرایط را بگذرانم، مطمئن باشید که از 2025 نتیجه می گیریم. هدف ما مسابقات جهانی سال آینده و بازی‌های آسیایی 2026 است تا در نهایت نتیجه نهایی را در المپیک بعدی بگیریم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری تاکید کرد: ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم.  برخی می‌گویند با غرور صحبت می کنیم اما اینطور نیست و این از اعتماد به نفس می آید. من اگر در مورد بسکتبال می‌خواستیم صحبت کنم قطعا درست نبود اما وزنه بردار بودم، مربی بودم و پله پله بالا آمدم و الان هم خدمتگزار جامعه وزنه برداری هستم. تلاش می‌کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم. انتظارات مردم به حق است ، اما باید به شرایط وزنه‌برداری توجه کرد تا این روند را بهبود ببخشیم.

وی در مورد گلایه علی داودی از مسوولان ورزش که در المپیک در سالن حاضر نشدند، گفت: صحبت های نصیرشلال را تایید می‌کنم و باید توجه بیشتری می شد و اینکه ورزشکاران مسولان را در اردو و مسابقه ببینند، برای روحیه شان خوب است. حتی بعد از المپیک بچه های ما یک کلمه هم در مورد این مسائل صحبت نکردند چون شرایط رشته ما متفاوت است. البته دوستان وزارت ورزش و جوانان و کميته ملی المپیک همیشه به ما لطف داشتند و کمک کرده اند، اما به هرحال ورزشکاران هم روحیه می‌خواهند و حضور و توجه برای آن‌ها مهم است.

انوشیروانی درباره پیشنهاد دنیامالی برای وزارت ورزش گفت: او در بدنه ورزش بوده و در مجلس هم حضور داشته و در ورزش مدیریت کرده است. اینها همه را امیدوار می‌کند که یک وزیر توانمند در ورزش باشد. از هاشمی هم باید تشکر کنیم که در این مدت تلاش زیادی کرد و مثمر ثمر بود.

وی در مورد ارتباط با فدراسیون جهانی گفت: ما ارتباط خوبی با فدارسیون جهانی و رئیس آن داریم و اگر جام فجر را در تهران برگزار کنیم جلود به ایران خواهد آمد و حتما دوستان ارتباط خوب ما با او را خواهند دید.

7474