توضیح نورشرق درباره رای بیرانوند؛ بازی‌های تراکتور 3 بر صفر نمی‌شود

توضیح نورشرق درباره رای بیرانوند؛ بازی‌های تراکتور 3 بر صفر نمی‌شود

پایگاه خبری فوتبالی- رییس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره ماجرای شکایت پرسپولیس از بیرانوند توضیحاتی داد.

به گزارش فوتبالی، ماجرای فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند با پرسپولیس و پیوستنش به تراکتور تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین جنجال‌های فوتبال ایران در سال‌های اخیر شده است. پرسپولیس معتقد است فسخ یکطرفه توسط بیرانوند غیر قانونی بوده است و به همین دلیل از این بازیکن شکایت کرده است.

مدت زمان زیادی از ثبت این شکایت گذشته است اما هنوز رای این پرونده صادر نشده. این در حالی است که فوتبالدوستان ایرانی منتظر بودند که قبل از شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر این رای صادر و مشخص شود که در این پرونده حق با کدام طرف است.

به هر حال رای صادر نشد و هفته اول لیگ برتر هم از راه رسید. تراکتور در اولین بازی‌اش در فصل جدید مقابل مس رفسنجان قرار گرفت و از علیرضا بیرانوند هم استفاده کرد. در این مسابقه تراکتور با دو گل به برتری رسید. اما مس رفسنجان بلافاصله بعد از پایان مسابقه از تراکتور به دلیل استفاده از بازیکن غیر مجاز (علیرضا بیرانوند) شکایت کرد. آنها امیدوار بودند به علت این تخلف تراکتور 3 بر صفر بازنده شود. اما این اتفاق نخواهد افتاد.

ساعتی پیش جمشید نورشرق رییس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال برتر در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه فوتبال برتر در این باره توضیحاتی داد. او گفت: «حتی اگر رای مبنی بر محرومیت بیرانوند صادر شود، این بازیکن به هیچ وجه در بازی‌هایی که قبل از صدور رای حضور داشته، مصداق بازیکن غیرمجاز نخواهد بود. این حرف‌هایی که مطرح می‌شود، ناشی از عدم آگاهی نسبت به مقررات است. تصمیم کمیته وضعیت مبنی بر محرومیت 4 تا 6 ماهه بازیکن از طریق ابلاغ قابل اجراست. این قانون عطف به ماسبق نمی‌شود که بگوییم بازی‌های قبلی تراکتور 3-0 خواهد شد. محرومیت از تاریخ ابلاغ، اجرا خواهد شد.» 

1359