هاشمی: امیدواریم کاروان پارالمپیک هم دل مردم را شاد کند

هاشمی: امیدواریم کاروان پارالمپیک هم دل مردم را شاد کند

پایگاه خبری فوتبالی- وزیر ورزش و جوانان گفت: کاروان پارالمپیک آماده می‌شود تا افتخار آفرینی کند.

به گزارش فوتبالی، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان درباره آماده سازی کاروان پارالمپیک ایران برای حضور در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس توضیح داد: کاروان پارالمپیک آماده می‌شود تا افتخار آفرینی کند. در المپیک شرایط خوبی بود و خوشبختانه نتایج خوبی کسب شد و لبخند روی لب مردم عزیز ایران آمد که جای قدردانی دارد. پارالمپیک هم به همین شکل است و همه عوامل زحمت کشیده‌اند و امیدواریم این کاروان هم دل مردم را شاد کند.

او در واکنش به این موضوع که در المپیک تنها دو رشته ایران مدال‌آوری کرد، توضیح داد: برخی رشته‌های ما مثل سنگ نوردی، ژیمناستیک و شمشیر بازی شانس مدال داشتند و به جز ۴ تا ۵ کشور که سرمایه گذاری وسیعی کرده‌اند، سایر کشورها هم در چند رشته مدال آوری کردند. البته ما توقع داشتیم رشته‌هایی مثل وزنه برداری هم کسب مدال کند که البته در حال پوست اندازی هستند. کشورهایی مثل ازبکستان در بوکس و ژاپن در کشتی کسب مدال داشتند اما بله قطعا باید ظرفیت مدال‌آوری ما هم افزایش یابد. فراموش نکنیم خیلی از مدال‌هایی که کشورها می‌گیرند توسط بانوان است که با شرایط خاص هستند. البته بانوان ما هم کار بزرگی کردند و دو مدال خوب کسب کردند. هرچند طلا نبود، اما از هر طلایی با ارزش‌تر بودند.

وزیر ورزش درباره روند آماده سازی ورزشگاه آزادی نیز گفت: این گونه که می‌گویند نیست. بازسازی خیلی سخت‌تر از ساخت ورزشگاه است. نمی‌شود ما دقت را فدای سرعت کنیم و خوشبختانه روند آماده‌سازی با حضور گروه ۵۰۰ نفره خوب است. هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هم برای این کار اختصاص داده شده تا به بهترین شکل بازسازی شود. البته من اعتقاد دارم که این ورزشگاه باید در اختیار تیم‌های ملی باشد. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم واجد شرایط هستند تا در استادیوم آزادی بازی کنند که به همین دلیل تلاش می‌کنیم هرچه سریع‌تر این ورزشگاه آماده شود.

هاشمی درباره حضور احمد دنیامالی (گزینه دولت جدید برای وزارت ورزش ) در وزارت ورزش نیز گفت: او با من جلسه نداشت اما بنده در تماسی که با هم داشتیم به او تبریک گفتم. آقای دنیامالی از مدیران خوب ورزش کشور هستند و بیگانه با ورزش نیستند و سال‌ها ریاست فدراسیون قایقرانی را بر عهده داشتند. اعلام هم کردیم که مجموعه وزارت ورزش همه تلاش خود را برای حمایت از او می‌کنند تا روند پیشرفت ورزش کشور خوب باشد. ما هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا کار نیمه تمامی در وزارت ورزش دارد که وزیر جدید باید آن را پیگیری کند؟ توضیح داد: چند کار روی زمین مانده است. طرح آمایش ورزش کشور هست که در حال ورود به فاز اجرایی است و مجلس آن را تصویب کرده و باید اجرایی شود. مورد دیگر طرح ساخت مجموعه ورزشی تهران است که باید دنبال شود و در مجلس تصویب شد. طرح ملی پیشرفت ورزش کشور هم وجود دارد که باید روند خود را طی کند. پیش‌بینی ما برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام پایان دولت اول شهید رئیسی بود که ان‌شاءالله در دولت جدید آن‌ها را تمام کنند.

1999