سوپر من پرسپولیس جزو 10 ستاره تاریخ لیگ قهرمانان آسیا

سوپر من پرسپولیس جزو 10 ستاره تاریخ لیگ قهرمانان آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- چند روز پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدام به معرفی تمام ستارگانی کرد که در طول 22 سال برگزاری لیگ قهرمانان آسیا در این رقابت‌ها به میدان رفته‌اند. 

به گزارش فوتبالی، شیوه برگزاری مسابقات آسیایی امسال تغییر کرد و به جای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، از این به بعد تیم‌های باشگاهی در آسیا در 3 سطح به رقابت خواهند پرداخت؛ سطح اول یا لیگ نخبگان، سطح دوم یا لیگ قهرمانان آسیا و سطح سوم یا چلنج لیگ و پس از 22 سال، لیگ قهرمانان آسیا که تنها رقابت های باشگاهی در سطح آسیا بود، دیگر سطح اول مسابقات آسیایی نبوده و همه عناوین کسب شده توسط تیم‌ها در این 22 سال به تاریخ ادوار لیگ نخبگان افزوده خواهد شد. 

با توجه به تغییر برگزاری این رقابت‌ها، چند روز پیش AFC نام 10 ستاره که در طول این رقابت‌ها بازی کرده‌اند را معرفی کرد که در میان این اسامی، نام سید جلال حسینی، کاپیتان اسبق تیم ملی ایران و پرسپولیس دیده می‌شود.  سید جلال 10 فصل در این رقابت‌ها توپ زده است. او یک فصل با پیراهن سایپا، 3 فصل با پیراهن سپاهان، یک فصل با پیراهن نفت تهران و 5 فصل هم با پیراهن سپاهان در سطح اول فوتبال باشگاهی آسیا در زمین مسابقه حاضر شده است. 

او در طول 70 مسابقه و 5 هزار و 985 دقیقه بازی در این رقابت‌ها، موفق شده 6 گل بزند و یک پاس گل بدهد. سید جلال هم‌چنین در این رقابت‌ها 9 بار با کارت زرد جریمه شده و بهترین عنوان تیمی او نیز دو بار نایب قهرمانی با پرسپولیس در سال‌های 2018 و 2020 است.  

به جز سید جلال، دژان دامیانوویچ، لی دونگ گوک، سالم الدوساری، عمر عبدالرحمن، کیون سان تایی، آی کسن، محمد نور، شینزو کوروکی و عبدالرزاق حمدالله، سایر نفرات معرفی شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا تحت عنوان برترین ستاره‌های لیگ قهرمانان آسیا هستند.

7899