تیم تازه‌وارد جای صنعت نفت را پر کرد؛ چادرملو برزیلته!

تیم تازه‌وارد جای صنعت نفت را پر کرد؛ چادرملو برزیلته!

پایگاه خبری فوتبالی- چادرملو یزد حضور فعالی در بازار نقل و انتقالاتی داشت و جزو معدود تیم‌هایی است که از کل سهیمه بازیکن‌های خارجی خود استفاده کرده است. 

به گزارش فوتبالی، چادرملو اردکان با کسب 73 امتیاز در لیگ آزادگان فصل گذشته، به لطف برد در بازی رودررو در مقابل فجر سپاسی، تیم هم‌امتیاز خودش، توانست به عنوان تیم دوم پس از خیبر خرم آباد به لیگ برتر صعود کند و در لیگ بیست و چهارم به عنوان نماینده یزد حضور خواهد داشت.  

این تیم با این که تازه به لیگ برتر راه یافته است اما حضور فعالی در بازار نقل و انتقالاتی داشت و از همه سهمیه خارجی خود استفاده کرد. علت این استفاده حداکثری نیز این بود که به گفته سعید اخباری، سرمربی این تیم و مسئولین این باشگاه، بازیکن‌های خارجی به مراتب عدد قراردادی کمتری نسبت به بازیکنان ایرانی داشتند و سران این تیم استفاده از بازیکن خارجی را مقرون به صرفه‌تر از بهره بردن از بازیکنان ایرانی دیدند. 

از نکات جالب بازیکن‌های خارجی این تیم اما می‌توان به ملیت این بازیکنان اشاره کرد. بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال ایران، هر تیم حاضر در لیگ بیست و چهارم اجازه استفاده از 1+5 بازیکن خارجی را خواهد داشت که چادرملو در اقدامی عجیب، همه سهمیه های خود را با خرید 1 بازیکن سوری و 5 بازیکن برزیلی استفاده کرد! نکته کثرت برزیلی‌های چادرملو زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم تا به این لحظه، 11 بازیکن برزیلی در لیگ بیست و چهارم توپ خواهند زد که بیش از 45 درصد از آن‌ها در ترکیب چادرملو حاضر خواهند بود.  

میانگین سنی این 5 بازیکن نیز 25.6 خواهد بود و هر کدام بر اساس اعلام سایت ترنسفر مارکت بین 100 تا 175 هزار، ارزش یورویی خواهند داشت. در نهایت اما باید منتظر ماند و دید عملکرد والاس آلمیدا، ماتئوس سانتوس، گیلهرمه پیرا، ادسون مردان و ویکتور ماتئوس در ترکیب چادرملو در لیگ بیست و چهارم چگونه خواهد بود. آن‌ها نیز مانند بسیاری از برزیلی‌هایی که در تاریخ لیگ برتر سابقه بازی دارند فقط نام برزیل را یدک می‌کشند یا واقعا در ساق‌های آن‌ها نشانه‌های فراوانی از فوتبال برزیل می‌توان مشاهده کرد.

7899