سومین تجربه عزت اللهی در لیگ باشگاهی یک قاره

سومین تجربه عزت اللهی در لیگ باشگاهی یک قاره

پایگاه خبری فوتبالی- هافبک دفاعی تیم ملی فوتبال ایران در فصل پیش رو به همراه شباب الاهلی امارات در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد داشت. 

به گزارش فوتبالی، سعید عزت اللهی بهمن ماه سال گذشته از وایله دانمارک جدا شد و به شباب الاهلی امارات پیوست. او که تا پیش از این فصل، در سال‌های گذشته نیز تجربه یک فصل و نیم بازی در لیگ کشورهای حوزه خلیج فارس با حضور در الغرافه قطر را در کارنامه خود داشت پس از یک فصل و نیم حضور در دانمارک دوباره به قاره آسیا برگشت و در امارات مشغول توپزنی شد. 

شباب الاهلی امارات، یک سهمیه غیر مستقیم امارات برای حضور در لیگ نخبگان فصل پیش رو را به دست آورد و در مرحله پلی آف در بازی اول، سپاهان اصفهان را با نتیجه 4  بر 1 از پیش رو برداشت اما در دیدار دوم با نتیجه 1 بر صفر به الغرافه قطر باخت و راهی لیگ سطح دوم آسیا موسوم به لیگ قهرمانان آسیا شد تا هم سعید عزت اللهی و هم سردار آزمون، یک بار دیگر تجربه حضور در لیگ باشگاهی یک قاره را در کارنامه خود به ثبت برسانند. 

عزت اللهی تا پیش از این دوره، با روستوف روسیه در فصل 2017-2016 در لیگ قهرمانان اروپا در 2 بازی به میدان رفته بود و با الغرافه قطر نیز در فصل 2022-2021 در 6 بازی در لیگ قهرمانان آسیا در ترکیب اصلی حضور داشت که در این 8 بازی، موفق به ثبت پاس گل و گل نشده بود و تنها یک بار در لیگ قهرمانان آسیا از داور کارت زرد گرفته بود.  

او حالا در مسابقات فصل 2025-2024 لیگ قهرمانان آسیا با پیراهن شباب الاهلی امارات حضور خواهد داشت و به همراه تیمش در گروه D این رقابت‌ها با نسف قرشی ازبکستان، الحسین اردن و الکویت کویت هم گروه خواهد بود.

7899