سقوط یک پله‌ای فوتبال زنان ایران در جدیدترین رده‌بندی فیفا

سقوط یک پله‌ای فوتبال زنان ایران در جدیدترین رده‌بندی فیفا

پایگاه خبری فوتبالی- فیفا لحظاتی قبل جدید ترین رنکینگ تیم های ملی فوتبال زنان را اعلام کرد که تیم ملی فوتبال زنان ایران یک  پله سقوط داشت و در رده شصت و چهارم  جهان و دوازدهم آسیا قرار گرفت.

به گزارش فوتبالی، جدیدترین به روز رسانی رده بندی تیم های ملی فوتبال زنان جهان امروز انجام شد. در این رده بندی تیم ملی فوتبال زنان ایران که ‌در دوره قبل شصت و سوم بود، یک پله سقوط داشت و به رده شصت و چهارم سقوط کرد. تیم ملی فوتبال زنان ایران از رنکینگ قبلی تا این رنکینگ هیچ دیداری چه به صورت رسمی و چه به صورت تدارکاتی برگزار نکرد تا هیچ امتیازی نسبت به دوره قبل کسب نکند و یک رده سقوط داشته باشد.

تیم ملی فوتبال زنان ایران البته در آسیا همچنان دوازدهم است. تیم های ژاپن، کره شمالی و استرالیا تیم های اول تا سوم آسیا هستند. نکته جالب اینکه ژاپن و کره شمالی در بین ده تیم برتر دنیا قرار دارند که این نشان از سطح بالای فوتبال آسیا در بخش زنان می دهد. ژاپن در رده هفتم و کره شمالی در رده نهم دنیا قرار گرفتند.

در این رده بندی آمریکا با قهرمانی در المپیک بار دیگر به صدر جدول رسید تا به دوره صدرنشینی اسپانیا خاتمه دهد. انگلیس، اسپانیا و آلمان تیم های دوم تا چهارم این رده بندی هستند.

۶۰۰۱