واکنش تارقلی‌زاده به خبر تخلف بخش اجرایی فدراسیون فوتبال: سازمان لیگ باید به سپاهان مجوز می‌داد/ تخلفی صورت نگرفته است!

واکنش تارقلی‌زاده به خبر تخلف بخش اجرایی فدراسیون فوتبال: سازمان لیگ باید به سپاهان مجوز می‌داد/ تخلفی صورت نگرفته است!

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از مدیران فدراسیون فوتبال موضوع تخلف در ثبت نام بازیکنان سپاهان را رد کرد.

به گزارش فوتبالی، هفته گذشته بود که تیم سپاهان در اولین بازی از مرحله پلی آف لیگ نخبگان آسیا در ورزشگاه نقش جهان اصفهان مقابل تیم شباب الاهلی امارات قرار گرفت و با نتیجه 4 بر یک مغلوب تیم اماراتی شد. با این نتیجه شباب الاهلی راهی مرحله دوم پلی آف شد و سپاهان به لیگ قهرمانان آسیا سطح دو رسید.

نکته مهم درباره این بازی این بود که سپاهانی‌ها در این مسابقه نام همه خریدهای جدید خودشان را در لیست گذاشته بودند و از چند نفر از آنها هم در بازی مقابل شباب الاهلی استفاده کردند اما این اتفاق در حالی رخ داد که برخی رسانه‌ها خبر دادند نام بازیکنان این فصل سپاهان در سازمان لیگ ثبت نشده است!

ظاهرا باشگاه سپاهان اسامی نفراتش را برای بازی با شباب الاهلی امارات به فدراسیون فوتبال ارسال کرده بود و فدراسیون فوتبال هم به جای این که اسامی را اوا به سازمان لیگ بفرستد و نام بازیکنان در این سازمان ثبت شود، فهرست اسامی سپاهانی‌ها را مستقیما به ای اف سی فرستاده بود.

در واقع این طور به نظر می‌رسد که سپاهان در حالی با شباب الاهلی بازی کرد که نام بازیکنانش در سازمان لیگ ثبت نشده بود و بازیکنان این تیم برای سازمان لیگ احراز هویت نشده بودند. امروز سایت روزنامه خبر ورزشی مدعی شد که این کار تخلف بوده و اگر سپاهان شباب الاهلی را شکست می‌داد تیم اماراتی می‌توانست از این تیم به ای اف سی شکایت کند و 3 بر صفر برنده شود!

امروز علی تارقلی‌زاده مدیر روابط امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک و پس از پایان بازی تیم‌های پرسپولیس و ذوب آهن در هفته اول لیگ برتر با خبرنگاران مواجه شد و به سوالی در همین باره پاسخ داد.

یکی از خبرنگاران پرسید آیا در این ماجرا تخلفی صورت گرفته است؟ تارقلی‌زاده در این باره گفت: «اشتباه نکنید. تخلفی رخ نداده است. بحث سپاهان از بقیه تیم‌های لیگ جدا بود. سازمان لیگ در دستورالعمل خودش نوشته بود 20 قبل از شروع لیگ تیم‌ها می‌توانند قراردادهای‌شان را ثبت کنند. اما چون سپاهان در پلی آف بازی داشت سازمان لیگ باید به این تیم مجوز می‌داد. از طرفی همه تیم‌ها باید روز پنجم مرداد ثبت نام اولیه را انجام می‌دادند که سپاهان در این مورد تخطی انجام نداده بود.»

حالا مشخص نیست تایید لیست سپاهان در ای اف سی به چه معناست. آیا این تایید یعنی این که سپاهان می‌تواند از همه بازیکنان جدیدش در لیگ برتر هم استفاده کند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال باید تا فردا منتظر بمانیم تا بازی سپاهان و چادرملو اردکان برگزار شود. البته صحبتهای تارقلی زاده کمی نامفهوم است چرا که سپاهان از دیگر تیمهای لیگ جدا نیست! 

1359