توافق سرمربی سابق پی‌اس‌جی و چلسی برای هدایت تیم ملی آمریکا

توافق سرمربی سابق پی‌اس‌جی و چلسی برای هدایت تیم ملی آمریکا

پایگاه خبری فوتبالی - مائوریسیو پوچتینو سرمربی سابق تیم های پاریسن ژرمن و چلسی، موافقت خود را برای نشستن روی نیمکت تیم ملی امریکا اعلام کرد.

به گزارش فوتبالی، بعد از اخراج گرگ برهالتر به خاطر نتایج ضعیفی که در کوپا آمه ریکا کسب کرد، هواداران آمریکا دوست داشتند تا این بار یک نام بزرگ روی نیمکت تیم ملی خود ببینند. 

سایت اتلتیک هفته پیش گزارش داد که پوچتینو یکی از اصلی ترین کاندیداهای مربیگری آمریکاست، اما فدراسیون فوتبال این کشور همچنان با گزینه های دیگر مذاکره خواهد کرد. 

پوچتینو تاکنون تجربه نشستن روی نیمکت یک تیم ملی را ندارد، اما سرمربی آرژانتینی در عرصه باشگاهی به موفقیت های قابل توجهی دست یافته است. او در سال 2013، ساوتهمپتون را به رده هشتم رساند و سپس در سال 2019، تاتنهام را به فینال لیگ قهرمانان اروپا برد. او حتی با پاریسن ژرمن قهرمان لیگ فرانسه شد و البته در فصل قبل، با چلسی عملکرد خیلی خوبی نداشت و به رده ششم بسنده کرد تا آبی های لندن به لیگ اروپا بروند و بعد از پایان فصل، از سمتش اخراج شد. 

به نظر می رسد تا رسمی شدن خبر سرمربیگری پوچتینو در تیم ملی آمریکا چیزی باقی نمانده و قرار است در هفته های آینده، سرمربی آرژانتینی قراردادش را با ایالات متحده امضا کند.

4416