خبر ویژه/ چند سرمربی هنوز مجوز نشستن روی نیمکت ندارند؛ آی‌دی کارت‌ها شاید صادر نشود!

خبر ویژه/ چند سرمربی هنوز مجوز نشستن روی نیمکت ندارند؛ آی‌دی کارت‌ها شاید صادر نشود!

پایگاه خبری فوتبالی- در آستانه شروع فصل جدید لیگ برتر برخی خبرها حاکی از آن است که هنوز چند سرمربی و مربی مجوز شکستن روی نیمکت را ندارند و هنوز آی دی کارت برای آنها صادر نشده است.

به گزارش فوتبالی، بیست و چهارمین دوره مسابقات لیگ برتر از فردا با برگزاری 3 دیدار آغاز می‌شود و سایر مسابقات این هفته هم در روز جمعه برگزار خواهد شد. تقریبا نیمی از تیم‌های لیگ برتری با همان مربیان سال گذشته پا به مسابقات این فصل می‌گذارند و بقیه تیم‌ها هم با مربیان جدید وارد مسابقات این فصل خواهند شد.

یکی از الزامات برگزاری مسابقات و حضور افراد در آن، صدور کارت بازی برای بازیکنان و اعضای کادرفنی است. این کار محدوده زمانی خاصی دارد و باشگاه‌ها باید قرارداد بازیکنان خودشان را در سازمان لیگ به ثبت برسانند تا برای آنها کارت بازی صادر شود.

برای سرمربیان هم چنین روندی وجود دارد و قرارداد آنها هم باید در سازمان لیگ ثبت شود تا بتوانند روی نیمکت تیم‌شان بنشینند و از کنار زمین تیم‌شان را هدایت کنند. اگر برای یک سرمربی کارت صادر نشود او اجازه حضور در کنار زمین را نخواهد داشت. امسال که تست اعتیاد حذف شده است اما برخی خبرها حاکی از آن است که در فاصله یک روز تا شروع مسابقات لیگ برتر در فصل جدید هنوز کارت چند مربی لیگ برتری صادر نشده است و اگر این کارت‌ها تا روز بازی صادر نشود آنها نمی‌توانند در روز مسابقه به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم‌شان بنشینند. 

شنیده شده که در میان باشگاههایی که برای مربیانشان کارت صادر نشده چهره‌های مهم و سرشناس هم هستند و از اوایل همین هفته لابی های سنگینی برای گرفتن کارت مربیگری را شروع کرده اند.

درباره صادر نشدن کارت آنها هم دلایل مختلفی مطرح شده است که باید دید در نهایت ظرف فردا و حتی پس فردا صبح(اگر تیمشان پس فردا بازی داشته باشد) کارت آنها صادر می شود یا نه. البته هنوز ارکان قضایی فدراسیون فوتبال، در این زمینه رای صادر نکرده یا نهادهای قضایی فعلا در پرونده هایی که اخیر در برخی استانها باز شده کیفرخواست یا حکم قطعی صادر نکرده اند. باید دید در نهایت سازمان لیگ برای این مربیان کارت حضور در مسابقات را صادر خواهد کرد یا نه.

1359