ژاپن حالا در کشتی خط و نشان می‌کشد؛ ۷ طلا در المپیک، جلوتر از ایران!

ژاپن حالا در کشتی خط و نشان می‌کشد؛ ۷ طلا در المپیک، جلوتر از ایران!

پایگاه خبری فوتبالی- کشتی ژاپن حرف‌های زیادی در المپیک داشت و شاهد درخشش سامورایی‌ها بودیم.

به گزارش فوتبالی، المپیک ۲۰۲۴ پاریس درحالی به پایان رسید که ایران با کسب ۳ نشان طلا از ۲ رشته، توانست جهش خوبی در جدول مدال‌ها داشته باشد. در کشتی فرنگی، محمدهادی ساروی و سعید اسماعیلی برای ایران به مدال طلا رسیدند و آرین سلیمی هم در تکواندو دست به کار بزرگی زد و در رده اول وزن خود ایستاد.

در کشتی آزاد هم ایران وضع نسبتا خوبی داشت؛ فینالیست شدن حسن یزدانی، رحمان عموزاد و امیرحسین زارع را قطعا می‌توان به فال نیک گرفت اما چه فایده که هر سه به مدال نقره بسنده کردند. نکته جالب المپیک پاریس، درخشش ژاپنی‌ها در کشتی بود. کشتی‌گیران ژاپنی ۷ مدال طلا کسب کردند که عملکرد فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

در کشتی آزاد، ری هیگوچی (۵۷ کیلوگرم) و کوتارو کیوکا (۶۵ کیلوگرم با غلبه بر رحمان عموزاده) موفق به کسب مدال طلا شدند. در کشتی فرنگی، کنیچیرو فومیتا (۶۰ کیلوگرم) و نائو کوساکا (۷۷ کیلوگرم) مدال طلا را بر گردن آویختند. در کشتی زنان هم طبق دوره‌های گذشته ژاپن درخشان بود و سه مدال طلا کسب کرد تا در مجموع ژاپنی‌ها از این ورزش ۷ نشان طلا کسب کرده باشند.

نکته قابل توجه اما عملکرد خوب ژاپنی‌ها در اوزان سبک است و قطعا برای حضور قدرتمند در سایر وزن‌ها هم برنامه دارند. باید دید آیا ژاپنی‌ها در سال‌های آینده می‌توانند برابر قطب‌های کشتی جهان یعنی ایران، روسیه و آمریکا قد علم کنند یا خیر.

5793