ادعای یک سایت خبری؛ احتمال تغییر گزینه رئیس جمهور برای وزارت ورزش؛ پزشکیان نام دنیامالی را پس می‌گیرد

ادعای یک سایت خبری؛ احتمال تغییر گزینه رئیس جمهور برای وزارت ورزش؛ پزشکیان نام دنیامالی را پس می‌گیرد

پایگاه خبری فوتبالی– طبق ادعای یک سایت خبری سیاسی، احتمال تغییر گزینه پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس برای پست وزارت ورزش و جوانان وجود دارد.

به گزارش فوتبالی، از روزی که مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، این سوال در بین ورزشی‌ها مطرح بود که چه کسی قرار است به عنوان وزیر ورزش در جلسات هیات دولت شرکت کند.

نامهای زیادی در گمانه‌زنی‌ها مطرح شد اما نامی که بیش از همه به گوش می‌رسید محمدمهدی تندگویان بود که سالها قبل معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بود و سابقه کار در ساختمان خیابان سئول را داشت.

اما در روز معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس، نامی به عنوان وزیر ورزش مطرح شد که تقریبا همه را شوکه کرد. احمد دنیامالی که در انتخابات به محمدباقر قالیباف رای داده و حتی تصویر عکس رای او به قالیباف هم منتشر شده بود، به عنوان گزینه مورد نظر مسعود پزشکیان برای وزارت ورزش و جوانان، به مجلس معرفی شد.

در شرایطی که دنیامالی موافقان و مخالفان خاص خود را دارد، سایت خبری تابناک نزدیک به محسن رضایی در گزارشی مدعی شده که شاید پزشکیان مجبور شود از نام او عبور کند و فرد دیگری را به عنوان وزیر ورزش به مجلس معرفی کند.

بر اساس گزارش این سایت خبری، در خصوص دنیامالی زمزمه‌هایی شنیده شده است که گویا فرزند او تابعیت کشور دیگری را دارد و به همین دلیل او نمی‌تواند طبق قانون به وزارتخانه ورزش و جوانان برسد.

در قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و در بند الف ذیل ماده ۲ که انتصاب اشخاص در مشاغل و پست‌های حساس را ممنوع کرده، آمده است که «کسانی که خود، فرزندان یا همسر ایشان تابعیت مضاعف دارند.»

از همین‌رو گفته می‌شود که این موضوع در حال بررسی است و در صورتی که دنیامالی شرایط احراز نداشته باشد و موضوع تابعیت فرزند او در کشوری دیگر قطعی باشد، نام او از مجلس شورای اسلامی پس گرفته خواهد شد و وزیر پیشنهادی دیگری برای وزارتخانه ورزش و جوانان به لیست وزاری پیشنهادی اضافه می‌شود.

البته این ادعای سایت تابناک است و باید دید چقدر صحت دارد. این سایت ادعا کرده که گزینه وزارت کشور مسعود پزشکیان هم ممکن است تغییر کند.

1984