خبر ویژه/ ادعای مدیر سازمان لیگ: یک سهمیه پرسپولیس سوخته است!

خبر ویژه/ ادعای مدیر سازمان لیگ: یک سهمیه پرسپولیس سوخته است!

پایگاه خبری فوتبالی- به نظر می‌رسد مساله نبیل باهویی برای پرسپولیس دردسرساز شده است.

به گزارش فوتبالی، مساله سهمیه بازیکنان خارجی پرسپولیس در یکی دو روز گذشته سر و صداهای زیادی به پا کرده است. برخی باشگاه‌های رقیب مدعی هستند که پرسپولیس در فصل گذشته به اندازه‌‌ای که قانون تعیین کرده بود از دو بازیکن خارجی یعنی وحدت هنانوف و نبیل باهویی استفاده نکرده است و به همین دلیل دو سهمیه بازیکنان خارجی این تیم سوخته است.

اما باشگاه پرسپولیس ادعای دیگری دارد و اعلام کرده است که هیچ کدام از سهمیه‌های خارجی این تیم نسوخته است. البته دلایل پرسپولیس برای رد ادعای تیم‌های رقیب درباره هر کدام از این بازیکنان متفاوت است. ماجرای هنانوف مربوط به زمان ثبت قرارداد او و زمان ابلاغ قانون جدید است. اما مساله باهویی مربوط به مصدومیت او است.

همین امروز محمدرضا کشوری‌فرد دبیر سازمان لیگ در این باره گفت: «مشکل پرسپولیس در مورد وحدت هنانوف حل شده و می‌توانند به جای او بازیکن جدید جذب کنند. اما در مورد نبیل باهویی هم منتظر اعلام نظر کمیته وضعیت هستیم زیرا در این کمیته در حال بررسی مدارک پزشکی او است.»

اما ماجرای باهویی متفاوت است. طبق قوانین به علت این که باشگاه پرسپولیس در فصل گذشته از او به اندازه حداقلی که تعیین شده استفاده نکرده است یک سهمیه پرسپولیس سوخته است اما باشگاه پرسپولیس مدعی است که او بخش زیادی از فصل را مصدوم بوده است و عملا امکان استفاده از او وجود نداشته است.

امروز فرشید طاهری به عنوان سرپرست کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در یک گفت‌وگوی رادیویی درباره وضعیت باهویی توضیح داده است. طاهری گفته است: «مشکل وحدت هنانوف حل شده است اما دومین سهمیه پرسپولیس در حال حاضر سوخته است. باشگاه پرسپولیس درباره نبیل باهویی مدارک پزشکی ارائه کرده است اما بررسی این مدارک به زمان نیاز دارد.»

با چیزی که طاهری گفته است به نظر می‌رسد یکی از سهمیه‌های پرسپولیس به خاطر نبیل باهویی سوخته است و تا وقتی که مدارک پزشکی مربوط به او بررسی نشود پرسپولیس مجوز جذب یک بازیکن خارجی دیگر را ندارد. بعد از آن هم اگر مدارک پرسپولیس کافی بود این تیم اجازه جذب یک بازیکن خارجی دیگر را پیدا خواهد کرد ولی این پروسه زمانبر است و ممکن است چند هفته و حتی تا نیم فصل هم طول بکشد!

1359