درخشان‌ترین فصل کاکوتا؛ وقتی در لالیگا بعد از مسی دوم شد!

درخشان‌ترین فصل کاکوتا؛ وقتی در لالیگا بعد از مسی دوم شد!

پایگاه خبری فوتبالی- وینگر جدید باشگاه استقلال، 10 سال پیش، فصل درخشانی را در لالیگا پشت سر گذاشته است.

به گزارش فوتبالی، به عقیده خیلی از کارشناسان و اهالی فوتبال، استقلال در نقل و انتقالات تابستانی این فصل بسیار خوب عمل کرده است اما باید منتظر دیدن عملکرد این بازیکنان ماند و بعد قضاوت کرد.

هر چند گفته می شود با خرید چند مهره خوبی داخلی و چند بازیکن رزومه‌دار خارجی توانسته تیمی کم‌نقص ببندد اما هنوز تا لیگ برتر شروع نشده نمی شود قضاوت خاصی درباره بازیکنان جدید استقلال کرد. ضمن اینکه به نظر می‌رسد، همین بازیکنان جدید، جانشینان خوبی در اختیار دارند اما باید دید این بازیکنان در تمرینات چقدر با یکدیگر هماهنگ هستند که مطمئنا هماهنگی زمانبر است. بسیاری از هواداران هم معتقدند جواد نکونام، دیگر هیچ بهانه ای ندارد و بازیکنان مدنظرش هم جذب شده اند. البته بازیکنان بالای 32 سال، همه در معرض مصدومیت هستند.

بدون تردید یکی از بهترین خریدهای این فصل استقلال گائل کاکوتا وینگر کنگویی است که 33 سال سن دارد و حضور در تیم‌هایی مثل چلسی، فولام، بولتون، لاتزیو، رایو وایکانو، سویا، دپورتیوو لاکرونیا، آمین و لنس در کارنامه‌اش دیده می‌شود. او بیشتر دوران فوتبال حرفه‌ای خودش را در لالیگا گذرانده است.

یکی از بهترین فصول کاکوتا فصل 2014-2015 است. فصلی که به طور قرضی از لاتزیو راهی رایو وایکانو شد. کاکوتا یکی از بازیکنان اصلی تیمش بود و توانست در 35 بازی از 38 مسابقه فصل تیمش حضور داشته باشد. او فقط در 3 مسابقه از 4 مسابقه آخر فصل در لیست تیمش نبود که آن هم احتمالا به این دلیل بوده که آخرین روزهای حضورش در این تیم را تجربه می‌کرده و قرار نبود فصل بعد هم در رایو وایکانو باشد.

کاکوتا در 35 مسابقه‌‌ای که در آن فصل برای تیمش بازی کرد موفق شد 5 گل بزند و 7 پاس گل بدهد. او در آن فصل به الچه، آلمریا، ویارئال (رفت و برگشت) و مالاگا گل زد و در بازی مقابل تیم‌های گرانادا (رفت و برگشت)، ایبار، سلتاویگو، ختافه، اتلتیکو مادرید و آلمریا پاس گل داد.

اما کاکوتا یک عملکرد شگفت‌انگیز دیگر هم در آن فصل داشت. طبق آماری که سایت‌های معتبر آنالیز مسابقات فوتبال مثل اوپتا منتشر کرده‌اند، کاکوتا در آن فصل بعد از لیونل مسی بیشتری دریبل موفق را به نام خودش ثبت کرد. البته او در این عنوان با نیمار شریک بود.

در آن فصل مسی با ثبت 102 دریبل بیشترین دریبل موفق را به نام خودش ثبت کرد. نفرات دوم هم کاکوتا و نیمار با 58 دریبل موفق بودند. فده کارتابیا با 56 و ایسکو با 54 دریبل نفرات بعدی در این فهرست بودند. این که یک بازیکن بتواند در تیمی معمولی مثل رایو وایکانو چنین آماری از خودش به جا بگذارد نشان‌دهنده کیفیت بالای اوست.

حالا حدود 10 سال بعد از آن روزها کاکوتا به استقلال پیوسته است و کادر فنی و هواداران این تیم امیدوارند او بتواند کیفیت بالای خودش را در استقلال هم نشان بدهد. البته که سن و سال او بیشتر از روزهایی است که در رایو وایکانو بازی می‌کرد اما او پتانسیل خودش را نشان داده است. برای همین استقلالی‌ها به شدت به درخشش این بازیکن در لیگ پیشِ رو امید بسته‌اند اما این نکته هم نباید فراموش شود که او چند فصل اخیر، درگیر مصدومیت هم بوده است و همین هم می‌تواند کادرفنی و هواداران استقلال را نگران کند.

1359