نگاهی به عملکرد کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس

نگاهی به عملکرد کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس

پایگاه خبری فوتبالی- کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک پاریس عملکرد خوبی داشت و با معرفی پدیده جوان خود را به جهان نشان داد. 

به گزارش فوتبالی، بهترین نتیجه کشتی فرنگی در المپیک لندن رقم خورد و شاگردان آقای خاص از ۶ وزن المپیکی موفق شدند در ۳ وزن طلا بگیرند؛ نتیجه‌ای که تکرار آن برای خیلی‌ها سخت بود اما وقتی محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم طلا گرفت، سعید اسماعیلی در ۶۷ و علیرضا مهمدی در ۸۷ کیلوگرم راهی فینال شدند این امیدواری به وجود آمد که ممکن است تاریخ تکرار شود!

بعد از موفقیت‌های کشتی فرنگی خیلی‌ها به نتایج خوب در المپیک ریو هم امیدوار بودند اما شاگردان آقای خاص یکی از تلخ‌ترین روزها را در برزیل تجربه کردند طوری که اشک‌های محمد بنا بعد از ناکامی کشتی‌گیران جاری شد. در این دوره ایران ۲ برنز توسط سعید عبدولی در ۷۵ کیلوگرم و قاسم رضایی در ۹۸ کیلوگرم کسب کرد. 

در المپیک توکیو ایران در کشتی فرنگی ۲ مدال کسب کرد و توسط محمدرضا گرایی در ۶۷ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال طلا و برنز شد اما المپیک پاریس با سرمربیگری حسن رنگرز برای فرنگی‌کاران خوش‌یمن بود.

اولین چراغ را امین میرزازاده با برنز روشن کرد و شاید اگر او در مبارزه دوم با لوپز کوبایی روبه‌رو نمی‌شد چه بسا رنگ مدال خوشرنگ‌تر هم می‌شد. 

روز سوم مسابقات برای ایران طلایی بود و محمدهادی ساروی توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند. در همین روز سعید اسماعیلی و علیرضا مهمدی راهی فینال شدند که توانستند با یک طلا و یک نقره به کار خود پایان دهند تا پرونده ایران با ۴ مدال رنگارنگ بسته شود. 

اگرچه از ۶ کشتی‌گیر اعزامی به المپیک پاریس ۴ ورزشکار کشورمان موفق به کسب مدال شدند اما باز هم ۳ مدال طلای المپیک لندن تکرار نشد تا نتایج این دوره همچنان دست نیافتنی باقی بماند.

*اولین تجربه و اولین مدال به عنوان جوانترین کشتی‌گیر

در بین کشتی‌گیران اعزامی به المپیک ساروی و میرزازاده دومین المپیک خود را تجربه می‌کردند اما سعید اسماعیلی به عنوان جوانترین کشتی‌گیر شاهکار کرد و توانست مدال طلا را کسب کند. وی که با غلبه بر محمدرضا گرایی در ۲ انتخابی راهی پاریس شده بود خود را به خوبی به جهان نشان داد و توانست طلای او را تکرار کند. 

حالا همه روی شاگردان رنگرز حساب ویژه‌ای باز می‌کنند و باید دید آیا موفقیت‌های کشتی فرنگی در مسابقات جهانی پیش رو هم تکرار خواهد شد یا خیر؟

اسامی مدال‌آوران کشتی فرنگی به شرح زیر است: 

طلا: محمدهادی ساروی و سعید اسماعیلی 

نقره: علیرضا مهمدی

برنز: امین میرزازاده 

7474