پاک‌نژاد و همتی؛ وزرای تاثیرگذار در پرسپولیس و استقلال را بشناسید؛ تغییرات دولت به استقلال و پرسپولیس هم می رسد!

پاک‌نژاد و همتی؛ وزرای تاثیرگذار در پرسپولیس و استقلال را بشناسید؛ تغییرات دولت به استقلال و پرسپولیس هم می رسد!

پایگاه خبری فوتبالی- صبح امروز کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

به گزارش فوتبالی، سرانجام بعد از مدت‌‌ها گمانه‌زنی صبح امروز اسامی وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان نهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران برای بررسی در مجلس و اخذ رأی اعتماد از نمایندگان به مجلس شورای اسلامی اعلام شد. طبیعتا برای اهالی ورزش یکی از مهم‌ترین سوالات این بود که مسعود پزشکیان چه کسی را به عنوان وزیر ورزش و جوانان معرفی خواهد کرد. 

احمد دنیا مالی که ریاست فدراسیون قایقرانی، عضویت در هیات مدیره فدراسیون جهانی کانوئینگ، معاونت فدراسیون جهانی دراگون بوت و ریاست هیت مدیره باشگاه ملوان بندر انزلی را در کارنامه دارد به عنوان وزیر پیشنهادی پزشکیا برای وزارت ورزش و جوانان معرفی شده است.

قبل از این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، برای طرفداران پرسپولیس و استقلال هم مهم بود که چه کسی وزیر ورزش و جوانان می‌شود. چون روی سرنوشت این دو تیم تاثیر مستقیم داشت. اما در اوایل سال 1403 سرانجام این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شدند و حالا دیگر وزارت ورزش نقش چندانی در این دو باشگاه ایفا نمی‌کند.

الان نقش دو وزارتخانه دیگر در پرسپولیس و استقلال مهم‌تر است. چرا که مسئول مستقیم این دو باشگاه هستند. باشگاه پرسپولیس در تملک یک کنسرسیوم بانکی است که مستقیما زیر نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی اداره می‌شود و باشگاه استقلال هم متعلق به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس است که زیر مجموعه وزارت نفت است. حالا پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها می‌خواهند وزیر مرتبط با تیم‌شان را بیشتر بشناسند.

محسن پاک‌نژاد؛ وزیر نفت (مرتبط با استقلال)

وزارت نفت یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های ایران است. چرا که بخش مهمی از اقتصاد و درآمد کشور به این وزارتخانه وابسته است. مسعود پزشکیان رییس جمهور جدید ایران محسن پاک‌نژاد را به عنوان وزیر پیشنهادی نفت به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.

پاک‌نژاد متولد سال 1345 در تهران است. او مدرک کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه امیرکبیر را دارد. پاک‌نژاد در سال‌های ۱۳۸۴ – ۱۳۸۶ مدیر برنامه‌ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، در سال‌های ۱۳۹۳ – ۱۳۹۵ مدیر عامل شرکت بازرگانی نفت ایران، در سال‌های ۱۳۹۵ – ۱۳۹۷ معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و در سال‌های ۱۳۹۷ – ۱۴۰۰ معاون وزیر نفت بوده است. با توجه به تمایلات سیاسی وزیر پیشنهادی به مجلس، به نظر می‌رسد اگر وزیر نفت رای اعتماد بگیرد مدیران ارشد هلدینگ خلیج فارس هم از این مجموعه خواهند رفت و استقلال دچار تغییرات مدیریتی وسیعی خواهد شد.

عبدالناصر همتی؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی (مرتبط با پرسپولیس)

وزارت امور اقتصادی و دارایی هم یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌‌هاست. چرا که تصمیمات کلان اقتصادی کشور در این وزارتخانه گرفته می‌شود. بانک‌ها هم از مهم‌ترین نهادهای مرتبط با این وزارتخانه هستند. وزیر پیشنهادی پزشکیان برای این وزارتخانه چهره نام‌آشنایی است. عبدالناصر همتی متولد سال 1336 در شهرستان کبودرآهنگ از توابع استان همدان است. او دکترای اقتصاد خود را در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه تهران گرفت. 

همتی ۹ سال مدیر کل خبر و ۵ سال معاون سیاسی صدا و سیما بود. همتی مدیر عاملی بانک‌های ملی و سینا را هم در کارنامه خودش دارد اما عمده شهرت او در جامعه ایران مربوط به دوره‌ای است که به ریاست بانک مرکزی ایران برگزیده شد. او در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم کاندید بود و تایید صلاحیت شد. هر چند درویش عملکرد خوبی در پرسپولیس داشته اما ممکن با جابجایی مدیران در بانک‌ها هم موقعیت او و مدیران کنسرسیوم بانک‌ها، متزلزل شود.

1359