تقوی: بازیکنی که به تیم ملی پشت کرده یعنی به مردم پشت کرده است/ صابر کاظمی از کارش پشیمان نبود

تقوی: بازیکنی که به تیم ملی پشت کرده یعنی به مردم پشت کرده است/ صابر کاظمی از کارش پشیمان نبود

پایگاه خبری فوتبالی- میلاد تقوی در مورد محرومیت دو ساله صابر کاظمی از والیبال گفت: با توجه به اینکه او ابراز پشیمانی نکرده و خودش را در نپذیرفتن دعوت تیم ملی محق دانسته، کمیته انضباطی هم سعی کرده یک حکم بازدارنده صادر کند.

به گزارش فوتبالی، جلسه کمیته انضباطی والیبال روز گذشته (شنبه، ۲۰ مرداد) برگزار و صابر کاظمی به دلیل عدم حضور در تیم ملی به دو سال محرومیت از والیبال محکوم شد.

میلاد تقوی در مورد صدور حکم سختگیرانه برای کاظمی گفت: کمیته انضباطی تصمیم گرفته است و باید در این مورد صحت کند اما حکم باید بازدارنده باشد. به نظرم علت شدت حکم به خاطر عدم ابراز پشیمانی آقای کاظمی، برداشت کمیته از نوع برخوردشان و نوع صحبت‌هایشان بوده است. آقای کاظمی خودش را محق می‌دانست که دعوت تیم ملی را نپذیرد. بنابراین در راستای احترام به حقوق مردم و جلوگیری از بازیکن‌سالاری باید حکمی صادر می‌شد که بازدارنده باشد.

او ادامه داد: اگر قرار باشد بخاطر واکنش قسمتی از کشور حقوق همه کشور را زیر سوال ببریم کار درستی نیست. امیدوارم در نهایت تصمیم کمیته انضباطی باعث شود بقیه بازیکنان به جایگاه تیم ملی بخاطر مردم احترام بگذارند، نه بخاطر فدراسیون. فدراسیون وکیل حقوق مردم و مردم صاحب اصلی تیم ملی هستند. بازیکنی که به تیم ملی پشت کرده یعنی به مردم پشت کرده است. با توجه به اینکه آقای کاظمی در جلسه ابراز پشیمانی نکرده و خودش را محق نپذیرفتن دعوت تیم ملی می‌دانست، کمیته انضباطی هم سعی کرده یک حکم بازدارنده صادر کند. البته او برای درخواست تجدید نظر وقت دارد و باید ببینیم کمیته استیناف دراین مورد چه تصمیمی می‌گیرد.

تقوی در پاسخ به این سوال که اگر کاظمی در جلسه ابراز پشیمانی می‌کرد با محرومیت کمتری مواجه می‌شد، بیان کرد: قطعا ابراز پشیمانی از پشت کردن به تیم ملی در صدور حکم تاثیر داشت.

او در واکنش به اینکه محرومیت دو ساله آینده والیبالی کاظمی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بیhن کرد: چه منفعتی دارد بازیکن جوانی که میلیاردها تومان برایش هزینه شده است، فقط برای باشگاه خارج از کشور بازی کند و برای تیم ملی‌اش بازی نکند؟ او خودش را محق نیامدن به تیم ملی می‌داند. سال دیگر هم اگر دعوتش کنیم ممکن است دلیل دیگری بیاورد. بودن و ادامه فعالیت این بازیکن در باشگاه‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس چه فایده‌ای برای والیبال ما دارد؟

رئیس فدراسیون والیبال در واکنش به اینکه برخی معتقدند این تصمیم ممکن است کاظمی را به سمت مهاجرت سوق بدهد، گفت: بر اساس ایمیلی که با فدراسیون جهانی ارسال کرده‌ایم، این بازیکن تا پایان دوران محرومیتش در هیچ لیگی و در هیچ کشوری نمی‌تواند بازی کند. بنابراین رفتن و نرفتن او فرقی ندارد. امیدوارم این حکم به آقای کاظمی نشان بدهد که ما در گرفتن حق مردم کوتاه نمی‌آییم و در ادامه مسیرش عاقلانه تصمیم بگیرد.

تقوی در پاسخ به سوال دیگری که اگر کاظمی اظهار پشیمانی کند رای او شکسته می‌شود، بیان کرد: این تصمیم در کمیته استیناف گرفته می‌شود اما مطمئنم اظهار پشیمانی و عذرخواهی از مردم تاثیرگذار خواهد بود.

7474