اختصاصی فوتبالی/ سهیل مهدی با تامین وثیقه از زندان رفسنجان آزاد شد

اختصاصی فوتبالی/ سهیل مهدی با تامین وثیقه از زندان رفسنجان آزاد شد

پایگاه خبری فوتبالی- سهیل مهدی یکی از متهمان پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان، در یکی دو روز گذشته با تامین وثیقه از زندان آزاد شده است تا فعلا فقط فریبرز محمودزاده در بازداشت مانده باشد.

به گزارش فوتبالی، پرونده فساد در فوتبال و به خصوص باشگاه مس رفسنحان با افشاگری های «فوتبالی» از اتفاقات رخ داده در این باشگاه مطرح شد و از آن روز تا حالا چندین و چند نفر به عنوان متهم یا مطلع به نهادهای ذیربط احضار و بازداشت شده اند.

در اواخر اردیبشهت ماه امسال بود که خبر رسید که 5 نفر شامل یک عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال، دو عضو سازمان لیگ و دو فعال رسانه ای ورزشی جهت ادای توضیحات دادسرای رفسنجان  احضار شده‌اند. پیش از این مدیرعامل سابق و معاون سابق باشگاه مس رفسنجان هر کدام مدت زمان زیادی در بازداشت بودند و اعترافاتی داشته اند. البته این دو نفر به قید وثیقه هم در اواخر سال ۱۴۰۲ آزاد شده اند.

خیلی زود هم نام و نشان این افراد مشخص شد. یکی از این مدیران سازمان لیگ که نامش در آن لیست دیده می‌شد سهیل مهدی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ بود. او پس از اینکه نامش در این پرونده مطرح شد از سمتش در سازمان لیگ استعفا داد. 

اما در اواخر خرداد خبر بازداشت سهیل مهدی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ و فریبرز محمودزاده رییس سابق مسابقات لیگ دسته اول و خداداد افشاریان رییس کمیته داوران و عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال پس از حضور آنها در دادسرای رفسنجان هم در رسانه‌های کشور متتشر شد. دو فعال هم رسانه ای اما با قرار وثیقه آزاد شدند. اتهامات این افراد هم به مرور رسانه ای شد و مشخص شد اتهامات این افراد مرتبط با زمانی است که مس رفسنجان از لیگ یک به لیگ برتر اول صعود کرده و در فصول بعدش ادامه داشته است.

چند روز بعد از بازداشت، تصویری در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد در مسیر رفسنجان به تهران یا بالعکس، خودروی حامل سهیل مهدی (زانتیا)، دچار پنجری شده و یک شهروند خبرنگار به صورت اتفاقی دو تصویر از سهیل مهدی در حین کمک به پنچرگیری را شکار کرده است. این به این معنی بود که او از زندان رفسنجان آزاد شده است. مشخص نشد چرا این تصاویر منتشر شده است اما به نظر اینطور می آمد که جریانی می خواست نشان دهد مهدی دیگر در بازداشت نیست در حالیکه او هنوز در بازداشت بود!

اما خیلی زود کاشف به عمل آمد که این تصویر قدیمی است و مربوط به یکی دو سال پیش است و سهیل مهدی هنوز در زندان به سر می‌برد. در واقع آن تصویر مربوط به زمانی بود که مهدی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ بود و احتمالا یا برای نظارت بر یکی از مسابقات لیگ یا ماجرای ورزشگاه رفسنجان که حالا برایش دردسر شده است، به رفسنجان رفته بود اما در راه برگشت از رفسنجان خودروی حامل او پنچر شده بود.

حالا حدودا دو ماه از روزی که مهدی در رفسنجان بازداشت شده بود می‌گذرد و فوتبالی با خبر شده او ظرف 48 ساعت گذشته با تامین قرار وثیقه‌ای که بازپرس برایش تعیین کرده از زندان رفسنجان آزاد شده است. البته پرونده همچنان باز است و رسیدگی به آن ادامه دارد اما ظاهرا تحقیقات از سهیل مهدی به پایان رسیده است. او و دیگر متهمان پرونده منتظر نظر بازپرس و احتمالا کیفرخواست هستند تا پرونده از دادسرا برای صدور رای به دادگاه برود.

بعد از استعفای مهدی از سمتش در کمیته مسابقات سازمان لیگ امیر حسین روشنک به عنوان رییس این کمیته انتخاب شد و سهیل مهدی دیگر هیچ سمتی در سازمان لیگ ندارد. حالا باید دید مهدی بعد از این دو ماه، درباره اتهاماتش صحبتی می‌کند یا نه. سهیل مهدی در برخی شبکه های اجتماعی دوباره بازگشته و نرم افزارها را دوباره نصب کرده است.

همانطور که گفته شد در حال حاضر از بین بازداشت شدگان فقط فریبرز محمودزاده در بازداشت است و دیگر بازداشت شدگان و متهمان به قید وثیقه آزاد هستند.

1359