برای رییس ساعیِ فدراسیون؛ تکواندوی ایران مدیون شماست!

برای رییس ساعیِ فدراسیون؛ تکواندوی ایران مدیون شماست!

پایگاه خبری فوتبالی- بدون شک هادی ساعی یکی از اثرگذارترین چهره‌ها در تاریخ ورزش ایران است.

به گزارش فوتبالی، هادی ساعی در ورزش ایران بسیار اثرگذار و درخشان بوده است. مردی که چه به عنوان ورزشکار و چه به عنوان مدیر همواره برای تکواندوی ایران مدال‌آور و افتخارآفرین بوده و بدون تردید می‌توان گفت که تکواندوی ایران مدیون حضور اوست. 

ساعی در دوران قهرمانی خود به همه افتخارات ممکن رسید و بر روی شیاب چانگ هیچ رقیبی به گردپای او نمی‌رسید.  در سه دوره پیاپی المپیک حضور پیدا کرد و صاحب دو مدال طلا و یک مدال برنز شد تا با این سه مدال نامش برای همیشه در تاریخ ورزش ایران ماندگار شود و عنوان پرافتخارترین ورزشکار ایران در تاریخ رقابت‌های المپیک را به خود اختصاص بدهد. 

در روزهایی که تکواندوی ایران حال و روز خوشی را نداشت و به یک ورزش بیمار در کشور بدل شده بود هادی ساعی که سابقه عضویت در دو دوره شورای شهر را داشت در انتخابات فدراسیون تکواندو شرکت کرد و با کسب اکثریت آرا به عنوان جانشنین محمد پولادگر به عنوان رییس فدرسیون کار خود را آغاز کرد. 

نابغه تکواندوی ایران که سابقه بازیگری هم دارد تنها به 3 سال زمان نیاز داشت تا تکواندوی ایران را سرپا کند و این رشته را دوباره به مرز افتخارآفرینی برساند. ساعی به عنوان رئیس فدرسیون تکواندو، 4 نماینده را از این رشته به المپیک 2024 پاریس فرستاد که در کمال تعجب 3 تن از آن‌ها دهه هشتادی و خالی از تجربه در میادین جهانی بودند! 

در اتفاقی بی‌سابقه هر 4 تکواندوکار ایران در المپیک صاحب مدال شدند و رکوردهای زیادی را جا‌به‌جا کردند. ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده، دو دختر شجاع ایران به ترتیب صاحب مدال نقره و برنز شدند و در کنار مدال نقره مهران برخورداری، آرین سلیمی به مدال طلا رسید تا این موضوع در قلب اروپا و شهر پاریس به مسئولان ورزش کشور اثبات شود که رشته‌های ورزشی مختلف باید به دست کاردان‌ها و نوابغ آن رشته سپرده شود. المپیک 2024 به وضوح نشان داد که مدیران قهرمان، قهرمان پرورش‌ می‌دهند. 

گزارش از جواد حامدنیا/ پایگاه خبری فوتبالی

۹۰۹۸