غیر قانونی بودنِ شرط مقصد در رضایتنامه؛ عبدی می‌تواند به استقلال هم برود!

غیر قانونی بودنِ شرط مقصد در رضایتنامه؛ عبدی می‌تواند به استقلال هم برود!

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه پرسپولیس بالاخره رضایتنامه مهدی عبدی را صادر کرد و این بازیکن ار پرسپولیس جدا شد.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته بالاخره مهدی عبدی با باشگاه پرسپولیس به توافق رسید و از این تیم جدا شد. عبدی در روزهای ابتدایی تمریناتِ پیش فصل پرسپولیس حضور داشت اما با تمدید قرارداد عیسی آل کثیر و آمدن علی علیپور تصمیم گرفت از این تیم جدا شود.

باشگاه پرسپولیس در ابتداد مخالف صدور رضایتنامه عبدی و جدایی این بازیکن بود. مدیران پرسپولیس به عبدی گفته بودند تیم بعدی خودش را معرفی کند تا با مدیران این باشگاه مذاکره کنند و بر سر قیمت رضایتنامه به توافق برسند.

در این مدت مذاکرات پرسپولیس با عبدی به نتیجه نرسیده بود. عبدی می‌خواست خودش رضایتنامه بگیرد و به هر تیمی که دلش می‌خواهد برود. او دوست نداشت باشگاه پرسپولیس وارد این معامله شود و احیانا مخالفتی با این انتقال داشته باشد.

سایت روزنامه خبر ورزشی در این باره نوشته است: «از چند تیم به عنوان مقصد بعدی عبدی نام برده می‌شد اما در این بین و پس از مطرح شدن شایعاتی مبنی بر علاقه استقلال به این بازیکن، خبری منتشر شد مبنی بر این که در رضایتنامه صادر شده از سوی باشگاه پرسپولیس، این نکته ذکر شده که عبدی حق پیوستن به رقیب دیرینه را ندارد.»

اما واقعیت این است که چنین چیزی اصلا درست نیست. در واقع باشگاه‌های لیگ برتری در صورت صدور رضایتنامه، دیگر نمی‌توانند شرط و شروطی برای مقصد بعدی بازیکن بگذارند و چنین چیزی اصلا در قانون تعریف نشده است. یعنی پرسپولیس وقتی کتبا اجازه جدایی به مهاجمش را داده، دیگر توانایی تعیین و تکلیف درخصوص آینده او را ندارد. پس الان عبدی می‌تواند به هر تیمی خواست برود و تفاوتی میان استقلال و دیگر تیم‌های خواهان او وجود ندارد.

از نظر سازمان لیگ چیزی به نام فسخ مشروط یا شرط ضمن فسخ وجود ندارد. قرارداد یا فسخ شده یا نشده، اگر فسخ شده که بازیکن هر کجا دلش خواست می‌تواند برود و اگر هم فسخ نشده باشد که اختیار بازیکن با باشگاهش است.

همین دیروز هم رضا درویش درباره توافق با عبدی برای جدایی این بازیکن گفت: «با عبدی توافق کردیم تا ۱۵ درصد از قرارداد این فصل و ۱۰ درصد از قرارداد فصل بعد خود را به باشگاه پرسپولیس پرداخت کند.» این تنها شرطی است که در رضایتنامه او قید شده است.

هنوز درباره مقصد بعدی عبدی خبر قطعی منتشر نشده است اما از تراکتور به عنوان جدی‌ترین گزینه او برای فصل بعد نام برده می‌شود.

1359