"سعید اسماعیلی"، یک الگو تمام عیار برای دهه هشتادی‌ها (عکس)

"سعید اسماعیلی"، یک الگو تمام عیار برای دهه هشتادی‌ها (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- سعید اسماعیلی کشتی گیر دزفولی، با تنها 21 سال سن موفق به کسب مدال طلای المپیک شد.

به گزارش فوتبالی، شاید تا پیش از آغاز مسابقات کشتی فرنگی المپیک 2024 کمتر کسی انتظار کسب مدال از سعید اسماعیلی داشت. کشتی‌گیر 21 ساله‌ای که به عنوان جوان‌ترین فرنگی‌کار المپیک پاریس به دوبنده تیم ملی رسیده بود و برای تحقق این امر در مسابقات انتخابی از سد محمدرضا گرایی، قهرمان دوره گذشته مسابقات المپیک گذر کرده بود و به‌گونه‌ای با پیروزی در برابر او نامش را بر سر زبان‌ها انداخته بود.

سعید اسماعیلی که تا پیش از قهرمانی در المپیک، در مسابقات جوانان جهان موفق به کسب مدال طلا شده بود و همچنین در رقابت‌های قهرمانی آسیا به قهرمانی دست پیدا کرده بود در شرایطی موفق شد به گردن‌آویز طلا در پاریس برسد که توانست 4 برد متوالی و با نتایج مقتدرانه را از خود برجای بگذارد. او نمونه بارز یک الگوی تمام عیار برای هم‌نسل‌های خود و علی‌الخصوص دهه هشتادی‌ها می‌باشد که به جای پرداختن به موضوعات خارج از عرف به دنیای قهرمانی و ورزش روی آورده و خیلی زود توانسته مزد زحمات خود را بگیرد.

نکته جالب از سعید اسماعیلی این است که او همین چند ماه پیش حسابی مورد هجمه فضای مجازی به خاطر رها کردن کشتی خود در برابر سانچز کوبایی در دقایق پایانی مسابقه شده بود که در نهایت برد را با شکست عوض کرد اما با این وجود خیلی خوب توانست روحیه از دست رفته‌اش را بازگرداند و ضمن انتقام گرفتن از رقیب مرموز خود به مهمترین دستاورد یک کشتی‌گیر در دوران حرفه‌ای خود دست پیدا کند. او حالا در کنار مبینا نعمت‌زاده، دو الگوی خوب برای دهه هشتادی‌ها هستند که می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند.

9098