حسن یزدانی به جهان پهلوان تختی رسید؛ یک گام تا تاریخ‌سازی!

حسن یزدانی به جهان پهلوان تختی رسید؛ یک گام تا تاریخ‌سازی!

پایگاه خبری فوتبالی- حسن یزدانی به پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران در تمامی ادوار المپیک بدل شد.

به گزارش فوتبالی، حسن یزدانی که در این دوره از رقابت‌های المپیک عزم خود را جزم کرده تا به مدال طلا برسد حالا از ظهر امروز تمامی رقبای خود را درو کرد و با سه پیروزی مقتدرانه و متوالی به دیدار نهایی مسابقات راه یافته است و تنها یک گام تا عملی کردن هدف خود فاصله دارد که آن هم برتری در برابر رمضانوف بلغارستانی است.

فارغ از هر نتیجه‌ای در دیدار نهایی فردا شب میان یزدانی و رمضانوف، تابدینجای کار " یل جویباری" تاریخ‌سازی کرده و در پاریس آتش‌بازی به راه انداخته است. او بعد از جهان‌ پهلوان تحتی به اولین کشتی‌گیر ایران در تمامی ادوار المپیک بدل شد که در سه دوره پیاپی به فینال رقابت‌های المپیک راه پیدا می‌کند و به نوعی بعد از 64 سال به این رکورد رسید. 

جهان پهلوان تحتی در سه دوره المپیک 1952 ، 1956 و 1960 به فینال راه یافته بود که در یکی از آن‌ها موفق به کسب برتری شد و در دو تای دیگر شکست خورد تا سه مدال المپیکی‌شان شامل یک طلا و دو نقره باشد. حالا حسن یزدانی شانس این را دارد تا با برتری در برابر حریف بلغارستانی خود از رکورد استثنایی آقا تختی هم عبور کند و به تنها کشتی‌گیر ایرانی در تمامی ادوار المپیک بدل شود که صاحب دو مدال طلا می‌شود.

9098