ورزشگاه نقش‌جهان در آستانه لغو؛ تیم ملی و سپاهان کجا می روند؟

ورزشگاه نقش‌جهان در آستانه لغو؛ تیم ملی و سپاهان کجا می روند؟

پایگاه خبری فوتبالی - در حالی که ورزشگاه فولادشهر اصفهان مجوز لازم برای میزبانی در آغاز لیگ برتر را نگرفته، اخباری درباره برنامه دو تیم برای برگزاری بازیهایشان در این ورزشگاه، در رسانه‌ها منتشر شده که البته به نظر می رسد چندان حقیقت ندارد.

به گزارش فوتبالی، شرایط بد چمن ورزشگاه نقش جهان در بازی سپاهان و شباب الاهلی امارات در مرحله پلی آف لیگ نخبگان آسیا، اولین چیزی بود که به ذهن بیننده این دیدار می‌رسید. وضعیتی که امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی هم از نزدیک شاهد آن بود و گویا او بیشتر از هر فرد دیگری، بابت این قضیه ناراحت شده چرا که قرار بود بازی تیم ملی و قرقیزستان در مرحله انتخابی جام جهانی در این ورزشگاه برگزار شود که کیفیت وحشتناک چمن ورزشگاه، همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است و حالا گفته می‌شود که احتمالا تیم ملی در ورزشگاهی دیگر، میزبان حریفش باشد. البته فدراسیون فوتبال به ورزشگاه نقش جهان فرصت داده که چمنش را اصلاح کند و به بازی تیم ملی در تاریخ بازی ایران و قرقیزستان برساند.

امروز این بحث مطرح شد که امیر قلعه‌نویی که در جریان سفر به اصفهان، از ورزشگاه فولادشهر هم بازدید کرده، به این ورزشگاه هم به عنوان گزینه احتمالی میزبانی شاگردانش از قرقیزستان فکر کرده است اما ورزشگاه فولادشهر بعید است استانداردهای فیفا و ای اف سی را پاس کند.

نکته عجیب اینکه دیروز باشگاه سپاهان در بیانیه‌ای ضمن عذرخواهی بابت کیفیت چمن ورزشگاه نقش جهان و توضیح دلایل آن اعلام کرده این باشگاه درصدد است با همکاری ذوب‌آهن برای آماده‌سازی ورزشگاه فولادشهر تلاش کند تا بازی‌های خود را در این ورزشگاه برگزار کند و پروژه تعویض چمن نقش جهان تکمیل شود

فارغ از ظرفیت کم ورزشگاه فولادشهر، این ورزشگاه حتی مجوزهای ابتدایی برای میزبانی در ابتدای لیگ برتر را کسب نکرده تا شرایط میزبانی ذوب آهن در آغاز لیگ مشخص نباشد و حالا معلوم نیست که قرار است چه اتفاقی بیفتد که هم بازیهای دو تیم اصفهانی در این ورزشگاه برگزار شود هم بازی تیم ملی! 

البته عجیب تر این است که اگر قرار باشد نقش جهان به تیم ملی برسد، سپاهان حداقل سه هفته نباید روی این چمن بازی کند و باید به ورزشگاه دیگری برود و یک چالش دیگر درست خواهد شد. 

حالا سوال این است اگر نقش جهان نرسد، سپاهان و تیم ملی باید کجا بروند؟

این را هم بدانید که ورزشگاه آزادی تا اواخر مهرماه به بهره‌برداری نمی‌رسد و حتی ممکن است دربی پایتخت هم خارج از تهران برگزار شود.

1997