ساروی در کنار قاسم رضایی؛ دلاور آملی پرافتخارترین کشتی‌گیر فرنگی ایران در المپیک

ساروی در کنار قاسم رضایی؛ دلاور آملی پرافتخارترین کشتی‌گیر فرنگی ایران در المپیک

پایگاه خبری فوتبالی- محمد هادی ساروی در کنار همشهری‌اش به پرافتخارترین کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایران در ادوار مختلف المپیک بدل شد. 

به گزارش فوتبالی، محمدهادی ساروی که ساعتی پیش موفق شد با برتری 4 بر یک در برابر آرتور الکسانیان از ارمنستان قهرمان المپیک شود حالا یک رکورد خیره‌کننده دیگر را هم به نام خود سند زد. این فرنگی‌گیر اصالتا آملی که در وزن 97 کیلوگرم کشتی می‌گیرد در دوره گذشته و در توکیو هم موفق شده بود به مدال برنز برسد و حالا با طلایی که همین ساعاتی قبل به دست آورد در کنار قاسم رضایی به پرافتخارترین کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایران در ادوار مختلف المپیک بدل شد. 

قاسم رضایی که در دوران قهرمانی خود در اوزان 96 و 98 کیلوگرم کشتی می‌گرفت در 2 دوره پیاپی المپیک موفق به کسب مدال شده بود. او در المپیک 2012 لندن طلایی شد و در المپیک 2016 ریو هم برنزی شد تا به اولین فرنگی‌کار ایران در ادوار مختلف المپیک بدل شود که دو مدال می‌گیرد. 

نکته جالب این است که رضایی هم‌ولایتی ساروی محسوب می‌شود و هر دو آملی هستند. ضمن اینکه رضایی در مرحله 1.4 نهایی المپیک لندن موفق شده بود آرتور الکسانیان که امشب در فینال به ساروی باخت را شکست بدهد.

محمدهادی ساروی علاوه بر برنز و طلای المپیک کوله‌باری از مدال‌های رنگارنگ از نوجوانان تا بزرگسالان جهان و آسیا را در چمدان دارد که در نوع خودش قابل تامل و غرورآفرین است.

9098