وضعیت افتضاح چمن ورزشگاه نقش جهان اصفهان/ برای تیم ملی هم به این شکل میزبانی خواهد کرد؟

وضعیت افتضاح چمن ورزشگاه نقش جهان اصفهان/ برای تیم ملی هم به این شکل میزبانی خواهد کرد؟

پایگاه خبری فوتبالی- ورزشگاه نقش جهان اصفهان قرار بود جزو مجهزترین ورزشگاه‌های ایران باشد اما چمن این ورزشگاه اصلا و ابدا شرایط خوبی ندارد.

به گزارش فوتبالی، امروز بازی پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا بین دو تیم سپاهان و شباب‌الاهلی برگزار شده و این دو تیم در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفته‌اند.

پیش از شروع این دیدار، تصاویری از زمین ورزشگاه میان طرفداران شباب‌الاهلی دست به دست شد و کیفیت پایین چمن، صدای اماراتی‌ها را پیش از شروع بازی درآورد.

یکی از صفحات هواداری باشگاه شباب الاهلی در فضای مجازی در این مورد نوشته بود: زمین بسیار بد است و برای بازی فوتبال مناسب نیست.

اما با شروع دیدار، وضعیت وحشتناک چمن از گیرنده‌های تلویزیونی هم کاملا مشخص بود و به وضوح می‌شد دید که چمن حالت مناسبی ندارد و در قسمت‌هایی دچار کچلی شده است!

در واقع بخش‌هایی از زمین نقش جهان به جای اینکه با چمن سبز پوشیده شده باشد، با چمن زرد پوشانده شده و بیشتر به زمین خاکی شباهت دارد تا زمین چمن فوتبال حرفه‌ای! این وضعیت نه تنها بر چهره ورزشگاه تاثیر منفی گذاشته، بلکه می‌تواند کیفیت بازی‌ را هم تحت تاثیر قرار دهد و فشار زیادی به بازیکنان هر دو تیم وارد کند.

نکته مهم اینجاست که تیم ملی ایران هم باید حدود یک ماه بعد، یعنی در تاریخ ۱۵ شهریور میزبان قرقیزستان باشد و این دیدار مهم از بازی‌های مقدماتی جام جهانی در ورزشگاه نقش جهان برگزار خواهد شد. اما هم اکنون وضع اسفناک چمن ورزشگاه باعث ایجاد نگرانی‌هایی شده است.

جالب است که گزارشگر اصفهانی، در خصوص این مشکل آزاردهنده اینطور گفته مسئولان خیلی تلاش کردند چمن ورزشگاه نقش جهان آماده شود، اما گرمای هوای اصفهان اجازه نداده است! عذری که نمی‌تواند چندان قابل قبول باشد چرا که بارها دیده‌ایم کشورهای نظیر امارات و عربستان و قطر که جزو گرم‌ترین کشورهای جهان هستند، زمین‌هایی بسیار باکیفیت در اختیار تیم‌های خود و میهمانانشان قرار داده‌اند.

باید دید مسئولان تا یک ماه آینده برای ترمیم چمن این ورزشگاه چه چاره‌ای خواهند اندیشید و آیا شرایط تا بازی تیم ملی بهتر خواهد شد یا نه. هر چند یک ماه مدت زمانی نیست که بشود روی آن حساب کرد.

7474